گورهای دسته‌جمعی واقعیات دیگری از بی‌لیاقتی رژیم ایران را نمایان کرد

از روستاهای منطقه دشت‌زهاو، دالاهو، ثلاث باوجانی و ازگله خبر می‌رسد که در بسیاری از آنها ساکنان مجبور به دفن جانباختگان به صورت دسته‌جمعی شده‌اند. به نقل از منابع موثق خبرگزاری فرات در دیدار از روستاهای منطقه به جزئیاتی دست یافته ...

از روستاهای منطقه دشت‌زهاو، دالاهو، ثلاث باوجانی و ازگله خبر می‌رسد که در بسیاری از آنها ساکنان مجبور به دفن جانباختگان به صورت دسته‌جمعی شده‌اند. به نقل از منابع موثق خبرگزاری فرات در دیدار از روستاهای منطقه به جزئیاتی دست یافته که نیمی از ساکنان آن در فاجعه زلزله جان خود را از دست داده و توسط بازماندگان و نجات یافتگان از زلزله به خاک سپرده‌ شده‌اند.

 

در روستاهای کوئیک حسن، کوئیک مجید، کوئیک سیفور، کوئیک حاتمی، امام عباس، تپه ماران، تایشه‌ای، کیله سفیدو جابری خانه‌ای سالم باقی نمانده است. دولت پس از ٧٢ ساعت هنوز هم به این مناطق هیچگونه کمک‌رسانی نکرده است. نیروهای مردمی پس از ٢۴ ساعت در قالب کاروان‌های مردم‌نهاد به این روستاها آمدند و از وضعیت آنان آگاه شدند. اولین تصاویر مربوط به این روستاها علاوه بر ویرانی زلزله حاکی از خشم ساکنان نسبت به ادعاهای کذب رسانه‌های دولتی رژیم ایران بود.

 

بسیاری از بازماندگان در پنجمین شب زلزله بدون چادر شب را به صبح رساند‌ه‌اند، چهارشنبه شب سه کودک بر اثر سرما جان خود را از دست دادند و با این همه تمام رسانه‌های رژیم هیچ خبری از این منطقه را پوشش ندادند.

 

سیر تحولات پس از زلزله گمانه‌ها را نسبت به اهداف جمهوری از عدم کمک‌رسانی به این بخش از روژهلات کردستان شدت بخشیده است. ساکنان منطقه از محرومیت‌های چهل ساله رژیم به تنگ آمده‌اند. به گفته بازماندگان زلزله جمهوری اسلامی از سویی هزینه‌های جنگ و ویرانی خاورمیانه از افغانستان تا سواحل مدیترانه را تقبل کرده، اما در کرماشان و مناطق روستایی روژهلات کردستان استعمارگری را با تمام توان عملی می‌کند. گفته می‌شود که رژیم درصدد تخلیه این روستاها و تبدیل آنها به مراکز نظامی است.

 

از سوی دیگر گزارشهایی مبنی بر غصب و انبار کمک‌های ارسالی به این مناطق از سوی نیروهای دولتی منتشر شده است. برخی مسئولان در گفتگو با رسانه‌ها از ارسال کمک سخن به میان آورده‌اند ولی ساکنان در گفتگو با اعضای نهادهای مردمی تمام ادعاها را کذب می‌خوانند و تأکید دارند که سوزنی از سوی دولت به مناطق آنان نرسیده است.