ی.پ.گ و ارتش سوریه برای نبرد با اشغالگری رژیم ترکیه به توافق رسیدند

منابع آگاه از توافق مابین یگانهای مدافع خلق و ارتش سوریه در رابطه با دفاع از مناطق مرزی عفرین در مقابل تجاوزگری رژیم ترکیه خبر دادند

منابع آگاه از توافق مابین یگانهای مدافع خلق و ارتش سوریه در رابطه با دفاع از مناطق مرزی عفرین در مقابل تجاوزگری رژیم ترکیه خبر دادند

 

منبع آگاه به خبرگزاری گفت یگانهایی از ارتش سوریه با توافق ی.پ.گ به مناطق مرزی با ترکیه اعزام می‌شوند. این اقدام پس از سکوت یک‌ماهه جامعه بین‌المللی در قبال تجاوز ارتش ترکیه به مناطق مرزی عفرین صورت گرفته است.

 

این منبع افزود که پس از رایزنی میان ی.پ.گ و دولت سوریه یگانهای از ارتش این کشور برای همکاری با مبارزان در نبرد با ارتش غاصب ترکیه و تبه‌کاران القاعده/ فراری‌های داعش به مناطق مرزی اعزام می‌شوند.

 

منبع مذکور با تأیید اینکه مذاکراتی مابین فرمانده‌های ارشد ی.پ.گ و مسئولین دولت سوریه چند روز پیش در شهر حلب صورت پذیرفت، به خبرگزاری فرات گفت که نیروهای خارجی از جمله روسیه مانع کسب نتیجه از این مذاکرات شدند. منبع مذکور خاطرنشان کرد که روسیه خواهان شکست مذاکرات و تلویحا تداوم هجوم ترکیه به عفرین بوده است.

 

این منبع تأکید کرد که طرفین (ی.پ.گ و ارتش سوریه) امکان گسترش فعالیت‌های مشترک را برای آزادسازی مناطق اشغال شده‌ای همچون باب و جرابلس مورد گفت‌وگو قرار داده‌اند. طبق گفته منبع مذکور روز گذشته (یکشنبه ١٨فوریه/ ٢٩ بهمن) طرفین توافقی را مبنی بر استقرار چند یگان ارتش سوریه در مناطق مرزی امضا کرده‌اند، اما این توافق هیچکدام از موضوعات اداری و سیاسی منطقه را دربر نمی‌گیرد و ی.پ.گ تنها با استقرار چند یگان ارتش سوریه موافقت کرده است.

 

همچنین طرفین توافق کردند از این پس مانع پرواز جت‌های جنگنده رژیم غاصب ترکیه بر فراز کانتون عفرین شوند. منابع نظامی آگاه به خبرگزاری فرات گفتند در صورت عملی شدن چنین توافقی ارتش ترکیه ٨٠ درصد توانایی حمله به عفرین را از دست داده است.

 

فرماندهی و مرکز اطلاع‌رسانی ی.پ.گ هنوز در این رابطه بیانیه‌ای رسمی منتشر نکرده‌اند.