۳ راکت به مناطق خالی از سکنه‌ی غرب استان هولیر اصابت کرد

شب گذشته، ۳ راکت به مناطق خالی از سکنه‌ی استان هولیر شلیک شد که هیچ خسارت جانی و یا مالی در پی نداشت و انگشت اتهام به سمت یک نیروی وابسته به حشد شعبی عراق دراز شد. تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است.

شب گذشته ۳۰ سپتامبر، ساعت ۲۰:۳۰ به وقت هولیر، ۳ راکت کوتاه برد به یک منطقه‌ی خالی از سکنه در غرب استان هولیر در باشور کوردستان شلیک شد. بر اساس اطلاعات اولیه، این راکتها به هیچ هدفی اصابت نکرده‌اند و هیچ خسارت جانی و یا مالی در پی نداشته‌اند.

وزارت داخله‌ی اقلیم کوردستان اعلام کرد، این موشک‌ها از منطقه‌ی گردان ۳ حشد شعبی شلیک شده‌اند و این گردان سال ۲۰۱۴ توسط سلیم جوما، پارلمانتار گروه شبک در پارلمان عراق مجوز گرفته است و هزار و ۵٠٠ نیروی مسلح دارد و وعد قدو رهبری آنرا به عهده دارد.

مسرور بارزانی رئیس وزرای اقلیم کوردستان در این رابطه اعلام کرد،حملات موشکی شب گذشته به هولیر را به شدت محکوم می‌کنیم و حکومت اقلیم در مقابل هر اقدامی برای بر هم زدن امنیت و آرامش اقلیم کوردستان گذشت نخواهد کرد و پاسخ تندی به آن خواهد داد.

بارزانی همچنین گفت، با مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق گفتگو کرده است و بر اهمیت بازخواست حمله کنندگان تاکید نموده است.

از طرف دیگر واین مارتو، سخنگوی نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش اعلام کرد، این موشک‌ها به مقرهای آنها اصابت نکرده‌اند و هیچ خسارتی به آنها وارد نشده و تحقیقات آغازشده است.

ارتش عراق نیز در این خصوص اعلام کرد، شب چهارشنبه یک گروه تروریستی توسط یک خودرو که حامل سکوی پرتاب سلاح راجمه بوده است، استان هولیر را هدف قرار داده که هیچ خسارتی در پی نداشته است.

ارتش عراق در بیانیه‌ی خود اعلام کرده است، دستور برای دستگیری مسئول امنیتی آن منطقه صادر شده است و این حمله از دره‌ی ترجله در بخش حمدانیه انجام شده است.

علی رغم این بیانیه‌ها و متهم کردن یک نیروی وابسته به حشد شعبی، اما همچنان تحقیقات در مورد این حادثه ادامه دارد و تاکنون جزئیات کامل شلیک راکت به غرب هولیر و اهداف این حمله و طرف‌های انجام دهنده و پشتیبان آن مشخص نشده‌اند.