۷۵ درصد مردم سیستان و بلوچستان فقر غذایی دارند

نماینده مردم زاهدان در مجلس ایران ضمن اذعان به محرومیت و تبعیض در سیستان و بلوچستان، مصرف گوشت  گربه از سوی مردم را  بعید ندانسته است

نماینده مردم زاهدان در مجلس ایران ضمن اذعان به محرومیت و تبعیض در سیستان و بلوچستان، مصرف گوشت  گربه از سوی مردم را  بعید ندانسته است

بنا به گفته‌های علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان در مجلس ایران، ۷۵ درصد مردم استان سیستان و بلوچستان فقر غذایی دارند. نامبرده گفته است که در چنین شرایطی بعید نیست مردم گوشت گربه مصرف کنند.

 

این نماینده مجلس روز یک‌شنبه ۶ خرداد/٢٧ مه با اشاره به اوضاع نابسامان معیشتی در سیستان و بلوچستان گفت:"مردم روستاهای این استان آب سالم برای خوردن ندارند، نان ندارند و به لحاظ معیشت از هر نظر که فکر کنید در شرایط نامطلوبی قرار دارند".

 

وی به فقدان آب سالم لوله‌کشی ٣۵٠ هزار نفر از ساکنان شهر زاهدان خبر داده و از شیوع بیماری‌های استخوانی و مشکلات گوارشی ساکنان این منطقه سخن به میان آورده است. طبق گفته‌های وی وضعیت برخی از روستاهای جنوبی، حوالی چابهار و قصرقند اسفبارتر از مناطق مرکزی است.

 

بحران محرومیت و تبعیض سیستماتیک در سیستان و بلوچستان پس از آن رسانه‌ای شد که حسن شمشادی خبرنگار صداو سیما روز پنجشنبه عکسی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و گفته بود که مردم روستاهای سیستان و بلوچستان از شدت فقر و گرسنگی به خوردن گوشت گربه پناه آورده‌اند.

 

انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی بازتاب وسیعی را بدنبال داشت. اردشیر ارباب‌زهی بخشدار قرقری، سخنان شمشادی را تکذیب کرده و مبتنی بر بی‌اطلاعی دانست. در تکذیبیه دیگری هم دهیار روستای ملادادی در گفت‌وگو با خبرگزاری وابسته به سپاه مدعی شد که در روستههای مذکور "اصلا گربه نداریم که کسی بخواهد گوشت آن را بخورد

 

خلق بلوچ و سیستانی‌ها از ستمدیده‌ترین خلق‌های ساکن در ایران هستند که سرزمین آنان از سوی سه دولت بیگانه به اشغال درآمده و بخش شرقی آن از سوی جمهوری اسلامی با سیاست‌های ذوب فرهنگی و ملی روبرو شده است.