اعلام آماده‌باش کامل نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق

ارتش آمریکا اعلام کرد به دلیل تهدیدهای احتمالی علیه نیروهای این كشور در عراق ائتلاف بین‌المللی تصمیم گرفت نیروهایش را به حالت آماده باش کامل درآورد

  بیل اوربان سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکایی مستقر در خاورمیانه و آسیای میانه اعلام کرد:"نیروهای آمریکایی در عراق به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند. هر نوع تهدیدی را که در برگیرنده هشدار باشد مد نظر قرار می‌دهیم."

  در بخش دیگری از بیانیه آمده است: تهدیدها علیه ارتش آمریکا در عراق امکان دارد آنی و قریب‌الوقوع باشند."

  ارتش آمریکا امشب در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای آمریکایی مستقر در عراق پس از دریافت تهدیدهایی از سوی نیروهای وابسته به رژیم ایران در منطقه به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.

  فرمانده گردان بدر و موسس حشد شعبی روز شنبه در سخنانی به نیروهای امریکایی در عراق هشدار داد و یاداور شده بود که در صورت بکارگیری خاک این كشور از سوی نیروهای آمریکایی عراق را به "ویتنام دوم برای آنها مبدل می‌کنیم تا مزه‌ی نابودی را درک کنند."

  تنش‌ها میان ایران و آمریکا از هفته گذشته شدت گرفته است. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ١۴ مه/ ٢۴ اردیبهشت سفر اروپا را با هدف گفتگو با مقام‌های عالی‌رتبه عراقی در مورد 'تهدیدهای قریب‌الوقوع ایران" نیمه‌تمام رها کرد و به بغداد رفت.