اطلاعات از آزادی فعالان محیط زیست و اعضای شاخه کردستان حزب وحدت ملی جلوگیری می‌كند

​​​​​​​در پی پیگری اعضای خانواده و فشار افکار عمومی از مجموع ٢۴ فعال محیط زیستی و اعضای حزب وحدت ملی هفت نفر آزاد شدند، اطلاعات رژیم ایران همچنان بر گروگان‌گیری از اعضای سازمان‌های مردم نهاد تأکید دارد و مانع آزادی دیگر بازداشت شدگان می‌شود

به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان طی روزهای اخیر هفت تن از فعالان کُرد بازداشت شده در کامیاران، سنه و مریوان با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شدند. اما ۱۴ فعال دیگر کُرد که طی همین موج گسترده بازداشت ها، بازداشت شده بودند، هنوز در بازداشتگاه های اداره اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در سنه نگهداری می شوند.

 

جمال اسدی یک روز، ایرج رحیم‌زاده، پوریا احمدی و زکریا نقشبندی ۱۵ روز، شاهو فرجی ۲۰ روز، بختیار کمانگر و آمانج قربانی بیش از دو ماه را در بازداشت گذرانده بودند.

 

فرهاد محمدی، هادی کمانگر، حسین کمانگر، راشد منتظری، عیسی فیضی، زانیار ضمیران، فرزاد حسینی و سیروان قربانی همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنه و آرمان وفایی، فردین کریمی، افشین شیخ‌الاسلامی وطنی، آرمین اسپرلوس، ادریس محمدی و آوات کرمی در بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه سنه به سر می‌برند.

 

شبکه در گزارش تازه خود از پلمپ دفتر مرکزی شاخه کردستان حزب وحدت ملی در سنه با دستور قضایی خبر داده است.

 

به گفته این منبع، هیئت مدیره قبلی و فعلی شاخه کردستان حزب وحدت ملی همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنه برای قبول اتهامات امنیتی و مشارکت در قتل کوهسار فاتحی، راننده هلال احمر شهر کامیاران تحت فشار قرار دارند.

 

این منبع در ادامه اظهار داشت که وزارت اطلاعات جهت توجیه بازداشت فعالان کُرد طی دو ماه گذشته قصد دارد روز چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه در شهر کامیاران طی مراسمی تعدادی از بازداشت شدگان اخیر را به عنوان عاملان قتل این راننده هلال احمر که تیر ماه سال جاری به شکل مشکوکی به قتل رسید، معرفی کند.

 

گفتنی است از ۱۱ دی‌ ماه سال جاری اداره اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در چندین نوبت اقدام به بازداشت گسترده حداقل ۲۴ تن از فعالان محیط زیست و اعضای شاخه کردستان حزب وحدت ملی کرده‌اند.