اعتراض خانواده‌ی شهید کمال به تلاش مذبوحانه استرداد تروریست‌های جمهوری اسلامی

در شهرک پنجوین مراسم سومین سالگرد شهادت کمال شیخ صادق برگزار شد. چنور پنجوینی همسر شهید کمال طی سخنانی در مراسم اعلام کرد، تلاشهایی برای استرداد قاتلان شهید کمال به رژیم ایران در جریان است، اما نباید به هیچ وجه این کار پذیرفته شود.

سه سال پیش در چنین روزی کمال شیخ صادق توسط عناصر رژیم تروریستی جمهوری اسلامی به شهادت رسید. به همین مناسبت مراسمی در شهرک پنجوین از توابع سلیمانیه برگزار شد.

 

چنور پنجوینی همسر شهید کمال در این مراسم با اشاره به مبارزات شهدا گفت: ما شهدایمان را به خاک نمی‌سپاریم بلکه آنها همراه ما هستند، ما به عنوان یک حقیقت این سخن را برجسته کرده‌ایم. بیان چنین حقیقتی تنها امری لفظی نیست بلکه در حقیقت شهدا زنده هستند و با ما زندگی می‌کنند. راه شهدایمان را تا رسیدن به پیروزی ادامه خواهیم داد.

 

چنور پنجوینی در مورد سیاستهای منطقه گفت: در این مرحله سیاستهای منطقه آشفته و غیر شفاف می‌باشد. آنچه شهدای ما برای آن جان دادند اتحاد داخلی کردها بود، اگرچه احزاب و ایدئولوژیها با هم متفاوت است اما باید در این مرحله با هم متحد باشیم.

 

چنور در ادامه پیام خانواده‌ی شهیدان را اعلام کرد: "پیام خانواده‌ی شهیدان این است، تمام احزاب هر گونه اختلاف که با هم دارند، لازم است آنرا کنار گذاشته و بر روی میز مذاکره اختلافات را حل کنند، اگر احزاب در راستای منافع خلقشان و حفاظت از دستاوردهای باشور کردستان متحد نشوند احتمال دارد دستاوردهایمان را از دست داده و پشیمانی برای هیچ کس فایده‌ای نخواهد داشت."

 

همسر شهید کمال در ادامه در مورد تلاشها برای استرداد قاتلان شهید کمال از سوی حکومت عراق به ایران گفت: مدتیست از رسانه‌ها می‌شنویم آن دو فردی که در ترور شهید کمال دست داشته و دستگیر شده‌اند، بر اساس توافق میان حکومت ایران و عراق به حکومت ایران تحویل داده می‌شوند، به همه‌ی دوستان و میهن‌دوستان و قضات می‌گوییم نباید چنین چیزی پذیرفته شود، چون در چنین موردی دادگاه زیر سوال خواهد رفت، نباید اجازه‌ی چنین کاری داده شود، چنین تلاشهایی غیر قانونی می‌باشند.

 

چنور خطاب به اتحادیه میهنی و جامعه‌ی پیشمرگ‌های دیرین گفت: آنهایی که خود را باوجدان می‌دانند می‌دانند که درخواست ما از آنها این است که چنین چیزی را نپذیرند. چون شهید کمال تنها شهید یک خانواده یا پنجوین نیست بلکه شهید همه‌ی کردها است، باید افراد دلسوز اتحاد میهنی نیز از وی صیانت کنند و آنرا خط قرمز بدانند.

 

همچنین محمد عبدالله رئیس مشترک جنبش آزادی جامعه‌ی کردستان در این مراسم گفت: یکی از مسئولین عالی و از اعضای یک حزب سیاسی اقلیم کردستان آن زمان پیش من آمد و گفت، دولت ایران ما را تحت فشار قرار داده و می‌گویند کمال ما را در پنجوین تحت فشار قرار داده است.

 

وی همچنین گفت: در خاک اقلیم نیروهایی وجود دارند که در ترور شهید کمال دست داشته‌اند. متاسفانه وزیر خارجه‌ی ایران اخیرا به کردستان آمده و در مورد بازگرداندن این دو تروریست به ایران و آزاد کردن آنها سخن به میان آورده است. اگر نیرویی در اقلیم به این خواسته ایران تن دهد خود به بخشی از این ترور تبدیل می‌شود و ما به همه‌ی عاملین، حامیان و دست اندرکاران این ترور هویت خیانتکاری می‌دهیم.

 

در ادامه‌ی مراسم گروه موسیقی سحر به اجرای موسقی پرداخت و بخشی از زندگی شهید کمال نیز در یک ویدیو به نمایش درآمد.

 

پس از مراسم نیز بر روی دیوار دروازه‌ی شهرک پینجوین پرده از تصویر شهید کمال برداشته شد، سپس حاضرین به مزار شهید کمال رفته و تاج گلی را بر روی مزار او قرار دادند.

کمال شیخ صادق ملقب به کمال پنجوینی در ١٣ آوریل ٢٠١۶ / ٢۵ فروردین ١٣٩۵ در شهرک پینجوین از توابع سلیمانیه ربوده شد. یک روز بعد پیکر او در نزدیکی پل گوخلان در نزدیکی گمرک پنجوین پیدا شد. عصر همان روز آسایش پنجوین دو تن را به اتهام ترور وی دستگیر نمود، این دو تبهکار اهل روژهلات کردستان هستند. پس از ۶ جلسه‌ی دادگاه حکم اعدام این دو تروریست صادر شد. اما این حکم هنوز اجرا نشده است.