انتقال زندانی سیاسی کرد کمال حسن رمضان به مکانی نامعلوم

کمال حسن رمضان، زندانی سیاسی محکوم به اعدام به دلایلی نامعلوم از زندان مرکزی اورمیه به مکانی نامعلوم منتقل شده است

  برپایه‌ی گزارش شبکه حقوق بشر کردستان صبح امروز (شنبه ٨ ژوئن/ ١٧ خرداد) نیروهای سازمان اطلاعات سپاه اورمیه به زندان مرکزی این شهر مراجعه و زندانی سیاسی کرد کمال حسن رمضان را به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند. انتقال ناگهانی این زندانی سیاسی محکوم به اعدام موجب افزایش نگرانی‌ها در خصوص وضعیت وی شده است.

  مردادماه سال گذشته به دنبال انتقال ناگهانی این زندانی سیاسی به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه اورمیه و خطر اجرای  حکم وی، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی در خصوص وضعیت این زندانی سیاسی، خواستار توقف فوری اجرای حکم اعدام وی شده بود.

  این زندانی سیاسی پیشتر نیز در آذرماه سال ۱۳۹۵ به مدت ۸ روز، در دی ماه سال ۱۳۹۵ به مدت ١٠ روز، در آذرماه سال ۱۳۹۶ به مدت ٧ روز و در مردادماه سال ۱۳۹۷ به مدت ٨ روز به بازداشتگاه اداره اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه اورمیه منتقل شده بود و جهت گرفتن اعترافات ساختگی و پرونده‌ سازی جدید تحت فشار قرار گرفته بود.

  کمال حسن رمضان، ۳۳ ساله و اهل شهر سریکانی روژاوای کردستان در ۶ شهریورماه سال ۱۳۹۳ توسط نیروهای امنیتی در اورمیه بازداشت و بعد از ۴ ماه بازجویی در بازداشتگاه‌های اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در اورمیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

  وی در مردادماه سال ۹۴ از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب اورمیه به اتهام عضویت در حزب کارگران کُردستان به ١٠ سال حبس محکوم شد و این حکم کمی بعد و طبق قانون تسلیم به رای به ۷ سال کاهش پیدا کرد.

  طی چند سال گذشته علیرغم قطعی شدن حکم، این زندانی سیاسی چهار بار به بازداشتگاه‌های امنیتی شهر اورمیه منتقل و به اتهام قتل یکی از اعضای سپاه پاسداران در تابستان ۱۳۹۰ مورد بازجویی قرار گرفت. نامبرده در اریبهشت ماه ۱۳۹۶ از سوی بخش اجرای احکام زندان مرکزی اورمیه احضار و صدور حکم اعدام رسما به وی ابلاغ شد.