تداوم سیل در ایران؛ شمار کشته شدگان به ۷۶ تن رسید

به گفته‌ی وزیر راه و شهرسازی ایران سیل به ٢۴ استان، ٢١٣ شهر و ٢۶٩ روستا آسیب رسانده است

سیل در ایران همچنان ادامه دارد. سازمان هواشناسی هم از تداوم بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان خبر داده و نسبت به سیلابی شدن مسیل رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها هشدار داده است.

 

سیل از شامگاه شنبه ۲۴ اسفند در برخی از مناطق استان خراسان جنوبی جاری شده است.

 

به گفته‌ی محمدعلی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تمامی مدارس در نهبندان، در میان،سربیشه و بیرجند تعطیل شده‌اند. در خراسان رضوی هم تمام مدارس شهرستان تربت جام  وکلات تعطیل شده‌اند.

 

همچنین همه مدارس ١٠ شهر استان سیستان و بلوچستان از جمله چابهار و ایرانشهر تعطیل شده‌اند. ساکنان شهرستان فنوج به علت سیلاب این شهر را ترک کرده‌اند.

 

مدارس هفت شهرستان استان هرمزگان، ١۶ شهرستان استان کرمان، تمام مدارس و دانشگاههای هفت شهرستان استان خوزستان و یک شهر استان فارس تعطیل شده‌اند.

 

از سوی دیگر محمدباقر توفیقی‌نیا جانشین فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی هم اعلام کرده است که جاده سربیشه به مرز ماهیرود در این استان از امروز (یکشنبه ۲۵ فروردین) به دلیل بارش شدید باران و طغیان رودخانه بسته شد.

 

شمار جانباختگان سیل به ۷۶ تن رسید

احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران از افزایش شمار کشته شدگان سیل خبر داد. او صبح یکشنبه گفت که سیل در استان خوزستان جان پنج تن و در استان ایلام جان یک تن را گرفت.

 

در میان کشته شدگان سیل در استان‌های ایلام و خوزستان یک زن و یک کودک وجود دارد.

 

به گفته شجاعی شمار کشته‌شدگان سیل تا ۲۵ فروردین به ۷۶ تن رسیده است. بیشترین کشته‌شدگان سیل اخیر در استان فارس با ٢١ کشته، استان لرستان با ١۵ کشته و استان‌های گلستان و همدان هر کدام با ٨ کشته بوده است. سازمان پزشکی قانونی پیش از این شمار جان باختگان سیل تا ۱۷ فروردین را ۷۰ تن اعلام کرده بود.

 

آمارهای غیررسمی تعداد کشته‌شدگان را بالغ بر ٢٠٠ نفر عنوان می‌کنند. اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران ایران روز گذشته با اعلام اینکه تعداد کشته‌ها ٧١ نفر است مدعی شد؛"تاکنون هیچگونه مفقودی در استان‌های سیل زده نداشته‌ایم".

 

استقرار ۲۷۷ هزار تن در اردوگاه‌ها

رئیس سازمان هلال احمر ایران صبح یکشنبه در مجلس شورای اسلامی از اسکان ۲۷۷ هزار تن از سیل‌زدگان در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان در اردوگاه‌های اسکان اضطراری و موقت خبر داده است.

 

علی‌اصغر پیوندی اعلام کرد که سیل به ساکنان ۲ هزار و ۱۴۵ روستا، شهر و بخش ایران خسارت وارد کرده است.

 

۴۴٠٠ روستا درگیر سیل شدند

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران صبح امروز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۴۴٠٠ روستا درگیر سیل شده‌اند اعلام کرد که میزان خسارت سیل ٣٠ تا ٣۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

 

همچنین محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست مجلس اعلام کرد که سیل در ٢۴ استان و ٢١٣ شهر و ٢۶٩ روستا آسیب وارد کرده است.