تدوام حصر رهبر خلق کُرد به معنی اعلان جنگ سرتاسری است

مادران آشتی تصریح کردند که عدم آگاهی از وضعیت عبدالله اوجالان – رهبر خلق کُرد، به معنی اعلان جنگ فراگیر علیه خلق کردستان است و تدوام این وضعیت به نابودی اردوغان و رژیم حاکم بر ترکیه خواهد انجامید

مادران آشتی تصریح کردند که عدم آگاهی از وضعیت عبدالله اوجالان – رهبر خلق کُرد، به معنی اعلان جنگ فراگیر علیه خلق کردستان است و تدوام این وضعیت به نابودی اردوغان و رژیم حاکم بر ترکیه خواهد انجامید

 

حصر عبدالله اوجالان- رهبر خلق کُرد از سوی رژیم حاکم بر ترکیه در سال اخیر تشدید شده است. وکلای اوجالان چند روز پیش در گفتگو با خبرگزاری فرات اعلام کرده بودند که حصر اوجالان به مرحله "بی‌خبری مطلق" رسیده است. مادران عضو نهاد ابتکار عمل مادران آشتی استانبول ضمن تأکید بر جایگاه اوجالان برای خلق کُرد اظهار کردند:"آزادی اوجالان آزادی خلق کُرد است."

 

ازینه دال یکی از مادران آشتی به خبرگزاری فرات گفت:" بیش از یکسال است که هیچ خبری از وضعیت اوجالان نداریم و تنها اجازه ملاقات به برادر ایشان داده شد. اوجالان کلید آشتی و دمکراسی خلق کُرد است. رهبری نه تنها برای کردها بلکه برای آزادی ترکیه هم اهمیت حیاتی دارد. حصر رهبر آپو حصر تمام خلق کُرد است." ایشان در ادامه تصریح کرد:"به رژیم ترکیه می‌گوییم که سیاستهای عوامفریبانه آنان راه به جایی نخواهد برد. کُردها خلقی مقاومتگر هستند. کُردها تا پایان دلسوز رهبر خود خواهد بود و هیچگاه یک گام عقب نخواهد نشست. رهبر آپو سمبل اراده آزادیخواهی خلق کرد است."

 

سکینه گُوَن یکی دیگر از مادران آشتی گفت:" دشمن خوب بداند که صبر کردها را امتحان نکنید، کردها در برابر هیچ نیرویی سر خم نکرده‌اند و در برابر شما هم سر خم نخواهند کرد. صلح و جنگ را رهبر ما تعیین می‌کنند. اگر رهبرمان آزاد نگردد، جنگ ادامه خواهد داشت و خون بیشتری ریخته خواهد شد."

 

امینه اربک از مادران آشتی هم در سخنانی تصریح کرد:"سیاست‌های رژیم حاکم بر ترکیه با شکست کامل روبرو شده‌اند و کردها باید به میدانها بریزند. رژیم اردوغان در شُرف نابودی است."

 

گُلر بوگدای یکی دیگر از مادران هم گفت که زمان آن فرا رسیده است که احزاب و نهادها خلق را به میدانها فراخوانند. خلق کرد آمادگی خود را برای پیروزی در این مرحله اعلام کرده و برای آزادی رهبری هر هزینه‌ای را با جان خواهد خرید."