جزئیات بیشتری از قتل عظیم احمدی کولبر کُرد توسط عناصر رژیم منتشر شد

گفته می‌شود که رژیم ایران قاتلان عظیم احمدی را به پاوه منتقل و آنان را آزاد کرده است

عظیم احمدی کولبر کُرد روز ١١ مهرماه از سوی نیروهای مرزبانی در مرز نوسود کرماشان به قتل رسید. تصویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی به خشم عمومی کردستانی‌ها از رژیم اشغالگر ایران دامن زده است. گفته می‌شود که رژیم ایران قاتلان عظیم احمدی را به پاوه منتقل و آنان را آزاد کرده است

 

به گفته شبکه حقوق بشر کردستان با استناد به سخنان شاهد عینی " عظیم احمدی، کولبری که روز ۱۱ مهرماه در منطقه صوفی جان شوشمی از توابع بخش نوسود توسط یکی از سربازان گروهان مرزبانی شوشمی به قتل رسید، در عصر آن روز جهت کمک به دیگر کولبران که از اقلیم کردستان در راه بودند، رفته است و در حالی که فاقد هر گونه بار بوده مورد هدف تیراندازی قرار گرفت."

به گفته این شاهد عینی، بعد از آن كه این کولبر با دو سرباز مرزبانی شوشمی مواجه می‌شود از آنها مي‌خواهد كه به وي تیراندازی نکنند اما در کمال ناباوری یکی از سربازان به نام “ی. ج” این کولبر را از فاصله ١٠ متری مورد هدف تیراندازی قرار داده و به قتل می‌رساند.

 

این منبع در ادامه اظهار داشت که این دو سرباز بعد از قتل این کولبر و رها کردن جسد وي، به پادگان مرزبانی شوشمی بازگشته و بعد از بازداشت ۲۴ ساعته، این سرباز با تودیع وثیقه آزاد و به هنگ مرزبانی پاوه منتقل شده است.

یک شاهد عینی در همین روز (١١ مهرماه) به خبرگزاری فرات گفت:" من حرفهای رد و بدل شده میان عظیم و نیروهای پاسگاه را شنیدم، عظیم از آنها خواست به وی شلیک نکنند و گفت من که گناهی متکب نشده‌ام فقط برای تامین نان همسر و فرزندانم کولبری می‌کنم چرا ما را می‌کشید؟ اما نیروهای پاسگاه در پاسخ به او گفته‌اند که "ما اتفاقا برای کشتن تو آمده‌ایم".

 

حسین احمدی‌نیاز وکیل تعدادی از کولبران کُرد یک روز پس از قتل وحشیانه این عظیم احمدی در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی رئیس جمهور ایران تأکید کرد که "مسئولیت تمامی این حوادث تلخ و دردناک عهده حضرتعالی و دولت شماست".

 

بنابر آماری که جمعیت حقوق بشر کردستان به خبرگزاری فرات ارائه کرده است در ٩ ماه گذشته دست‌کم ٢٧ کولبر کُردستانی با شلیک مستقیم نیروهای مسلح رژیم ایران به قتل رسیده‌اند. جمهوری اسلامی در تمام موارد قاتلان کولبران کردستانی را به شهرهای دیگر منتقل و آنان را آزاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: قلب کولبر کُرد اهل نوسود چگونه هدف گلوله سپاه قرار گرفت؟