جمعیت وکلای آزادیخواه: آنچه در خلفتی جریان دارد شکنجه جامعه است

جمعیت وکلای آزادیخواه -اُ.ه.د در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد که در خلفتی خلق مورد شکنجه قرار گرفته و از کمیته منع شکنجه اتحادیه اروپا خواست تا در این رابطه مداخله کند

 جمعیت وکلای آزادیخواه در رابطه با تحولات خلفتی بیانیه‌ای منتشر کرد.

 

شکنجه در حد از عدم توان سرپا ایستادن

  در بیانیه آمده است که پس از درگیری مسلحانه ١٧ مه در روستای درگیلی منطقه خلفتی از توابع رحا افراد بسیاری دستگیر شده‌اند. بیانیه می‌افزاید:"همه اعضای دو خانواده دستگیر شده و به مدیریت مبارزه با ترور برده شده‌اند. در این مرکز شدیدا مورد شکنجه قرار گرفته‌اند. پلیس پس از ٢۴ ساعت از دستگیری مانع دیدار وکلا با آنان شده است.

  ساعت ٢١ دوشنبه شب وکلا موفق به ملاقات دستگیرشدگان شدند. محرز شد که بازداشت شدگان توانایی راه رفتن ندارند و حتی توان سخن گفتن را هم از دست داده‌اند. چنین گمان می‌کنیم که پس از این ملاقات شکنجه ادامه داشته باشد.

 

در مراکز TEM حقوق نقض می‌شود و دهها نفر تحت شکنجه قرار می‌گیرند

  ما از هیئت سی‌پی‌تی و وزارت دادگستری می‌خواهیم که در مقابل این اعمال سکوت نکنند و لازم است برای ملاقات وکلا با موکلانشان گام‌های لازم برداشته شوند.

  به شکنجه‌گران یادآوری می‌کنیم که شکنجه در سطح ملی و بین‌المللی ممنوع است! باید آگاه بود که روزی از شکنجه‌گران حسابخواهی خواهد شد. ما اعلام می‌کنیم که این پرونده را تحت نظر قرار داده‌ایم و برای محاکمه شکنجه‌گران در عرصه حقوقی اقدامات لازم صورت خواهند گرفت."