جنگنده‌های ترکیه غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند

هواپیماهای جنگنده ی دولت اشغالگر ترکیه روستای بوله در قندیل را هدف قرار دادند که در نتیجه‌ی آن ۴ غیرنظامی زخمی شدند. همچنین زیان مالی بسیاری به روستاییان وارد شد. روستاییان درباره‌ی وضعیت روستایشان سخن گفتند.

  هواپیماهای جنگنده‌ی ترکیه روستای بوله در منطقه ناودشت در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند که در نتیجه‌ی آن ۴ غیرنظامی زخمی شدند. همچنین خانه‌ها تخریب شده و زیان مادی بسیاری را در بر داشت. خلق و شهرداری دامنه قندیل سعی دارند حریق ناشی از بمباران جنگنده‌های رژیم ترک در این منطقه را کنترل کند. در روستای بوله یک خانه تماما منهدم شده و به تعدادی از خانه‌ها زیان بسیاری وارد شده است. اهالی این روستا درباره‌ی وضعیت خویش با خبرگزاری فرات سخن گفتند.

این حملات روزی فرزندانمان را هدف قرار می‌دهند

  اهالی روستا که از راه دامداری و کشاورزی امرار معاش می‌کنند به حملات دولت ترکیه که در مقابل چشم جهانیان انجام می‌گیرد اشاره کردند. یکی از کشاورزانی که در نتیجه‌ی این حملات به زمین‌های کشاورزی وی زیان وارد شده است،‌ با اشاره به دشمنی دولت ترکیه با خلق کرد اعلام کرد، " کشاورز هستیم و به دنبال کسب روزی برای فرزندانمان هستیم. اگر از ساعات صبح تا عصر کار نکنیم قادر نیستیم ملزومات زندگی فرزندانمان را بدست بیاوریم. ما در میهن خویش هستیم. ببینید که چه بر سر ما می‌آورند. "

اعتراض به سکوت حکومت اقلیم کردستان

  وی در اعتراض به سکوت حکومت اقلیم کردستان اعلام کرد، " هیچ حکومتی نداریم. اگر وجود داشت از ما و فرزندانمان که برای کسب روزی خویش کار می‌کنیم در برابر حملات فاشیست محافظت می‌کرد، حداقل اعتراضی می‌کرد. ببینید این حکومت هیچ صدا و موضعی ندارد."

  وی در ادامه سخنانت خویش به رسانه‌های جنوب کردستان اعتراض کرد که اعلام کرده بودند روستاها خالی از سکنه هستند و گفت، هیچگاه روستاهایشان را ترک نکرده و نخواهند کرد.

گریلایی وجود ندارد، غیرنظامی هستند

  گُله از اهالی این روستا که در نتیجه‌ی بمباران‌ها آسیب بسیاری به زمین کشاورزی وی وارد شده است اعلام کرد، "مابین سال‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۲ بارها روستایمان بمباران شده است. در بمباران کورتک ۷ غیرنظامی که کشته شدند از اهالی روستای ما بودند.  از حکومت درخواست می‌کنیم که در برابر بمباران‌ها  موضع‌گیری کند. غیرنظامیان هدف بمباران‌ها قرار می‌گیرند. در اینجا گریلایی وجود ندارد، غیرنظامیان شهید می‌شوند. ببینید که خانه‌ی غیرنظامیان را هدف قرار داده‌اند. خانه‌ها را هدف قرار داده‌اند. گریلا که در روستا گریلایی وجود ندارد همگی در خارج از روستا و در ارتفاعات هستند."

  دو تن از اهالی روستا با نام‌های جنگی انور و عبدالله حمید عمر که در نتیجه‌ی این بمباران‌ها به شدت مجروح شده بودند به بیمارستان منتقل شده‌و معالجه آن‌ها ادامه دارد.