حاجی‌احمدی: آتش جنگ خاورمیانه به ایران سرایت خواهد کرد

​​​​​​​عبدالرحمن حاجی احمدی رئیس مشترک سابق پژاك و عضو فعلی شورای رهبری کودار طی گفتگویی با خبرگزاری فرات پیشبینی کرد آتش جنگ خاورمیانه به ایران سرایت می‌کند.

عبدالرحمن حاجی احمدی رئیس مشترک سابق پژاك و عضو فعلی شورای رهبری کودار طی گفتگویی با خبرگزاری فرات پیشبینی کرد آتش جنگ خاورمیانه به ایران سرایت می‌کند. حاجی احمدی می‌گوید اگر کردها متحد شوند جمهوری اسلامی قدرتی چندانی برای مخالفت با حقوق آنها نخواهد داشت و نمی‌تواند از حل مسئله کرد فرار کند.

 

عبدالرحمن حاجی احمدی که حضور علنی نیروهای روسیه، امریکا و کشورهای اروپایی در تحولات دو کشور عراق و سوریه را جنگ جهانی سوم برای تغییر آرایش سیاسی منطقه عنوان کرد در رابطه با ایران گفت: " موقعیت ایران مانند گذشته نمی‌ماند و آتش خاورمیانه سرانجام به این کشور سرایت می‌کند. در ایران دستکم شش ملت پرجمعیت وجود دارند که در سرزمینشان زندگی می‌کنند اما از حقوق خود محروم شده و تحت ستم قرار دارند."

 

عضو شورای رهبری کودار که از ایران به عنوان یک حکومت ستمگر بنیادگرای اسلامی نام برد با اشاره به ناراحتی خلق‌های تحت ستم از حاکمیت تأکید کرد حکومت در داخل و خارج از كشور دوستی ندارد بنابراین دیکتاتوری آنها نمی‌تواند عمر درازی داشته باشد.

 

وی با اشاره به اظهارات مقامات دولت ترامپ در مورد سیاست تغییر نظام در ایران آنرا ناشی از مداخلەی ایران در کشورهای همسایه و نگرانی‌های اسرائیل دانست و گفت هدف امریکا ابتدا کوتاه کردن دست ایران از سوریه و عراق و سپس کشاندن جنگ به داخل مرزهای این کشور است.

 

عبدالرحمن حاجی احمدی در مورد میزان آمادگی کردها برای رویارویی با احتمالات پیش رو گفت کردها نیروی زیادی دارند و اگر در شرق کردستان متحد شوند جمهوری اسلامی قدرت مخالفت با حقوق آنها را نخواهد داشت.

 

حاجی احمدی با دعوت از احزاب شرق برای تشکیل یک جبهەی متحد از مواضع برخی احزاب در اینباره انتقاد کرد و گفت تجربیات تلخ  گذشته که ناشی از عدم به رسمیت شناختن احزاب جدید توسط احزاب قدیمی‌تر بود نباید تکرار شود و نیروهای کردستان می‌توانند یک نیروی نظامی مشترک ایجاد کنند.

 

رئیس مشترک سابق پژاك خواست این حزب برای ایران را برقراری یک نظام کنفدرال عنوان کرد و گفت پژاك هرچند بخاطر تبعات خونبار جنگ از این گزینه پرهیز کرده و راهکارهای مسالمت آمیز را در اولویت قرار داده است اما از سازمان‌یافتەترین نیروها در سراسر ایران برخوردار بوده و در صورت بروز جنگ از جامعه خویش دفاع خواهد کرد.