حزب اتحاد دمکراتیك: ترکیه باید تجاوز، کشتار و غارتگری را متوقف کند

پ.ی.د می‌گوید: ترکیه با سیاست انکار و امحای کردها موجب بحران آفرینی در خاورمیانه شده و خود نیز در این بحران گرفتار شده است

حزب اتحاد دمکراتیك در بیانیه ای، تجاوز نظامی ترکیه به اقلیم کردستان را هجومی علیه همه کردها و مردم عراق دانسته و احزاب سیاسی را به برگزاری فوری نشست کنگره ملی کردستان دعوت کرده است.

 

حزب اتحاد دمکراتیك طی بیانیه ای اعلام کرد ترکیه در پی تجاوز نظامی به جنوب کردستان به دنبال استقرار دائمی در این مناطق بوده و طی آن مرتکب جنایت جنگی، نقض قوانین بین المللی و حق حاکمیت یک کشور دیگر شده است.

 

پ.ی.د می‌گوید: ترکیه با سیاست انکار و امحای کردها موجب بحران آفرینی در خاورمیانه شده و خود نیز در این بحران گرفتار شده است. اوضاع حاد داخلی و تداوم سه ساله برقراری وضعیت فوق العاده در کشور گویای این بحران است. رژیم ترکیه همەی اقشار اجتماعی اعم از زنان، جوانان، دانشگاهیان، نظامیان، قضات و معلمان و روزنامه نگارانی که از حرف آن سرپیچی کند را در فهرست تروریسم قرار داده است. ترکیه که می شود آنرا یک زندان سر باز نامید، همچنین دست به اشغال کانتون دمکراتیك عفرین در شمال سوریه زد تا از آن به عنوان ابزاری برای فریب مردم و بهره برداری انتخاباتی استفاده کند. حاصل این بحران سیاسی برای رژیم ترکیه، یک بحران اقتصادی جدی بوده است.

 

پ.ی.د با اشاره به تشابه طرز تفکر ترکیەی عثمانی با تروریسم داعش خاطرنشان می کند که اردوغان با کشتار و غارت و ویرانگری می خواهد به آرزوی خود برای اشغال جنوب کردستان و عراق جامه عمل بپوشاند و در عین حال، توجه افکار عمومی ترکیه را از بحران داخلی به خارج از مرزها انتقال دهد تا انتخابات ٢۴ ژوئن را به نفع خود رقم بزند.

 

این بیانیه هجوم نیروهای اشغالگر ترکیه به جنوب کردستان را محکوم کرده و از جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل خواسته است به زیاده روی های ترکیه واکنش نشان دهند.

 

پ.ی.د با تصریح آنکه کوهستان قندیل نماد حقانیت و انقلاب و حیثیت کردها بوده است، از احزاب سراسر کردستان خواسته که تصمیم فوری برای برگزاری کنگره ملی بگیرند تا از دستاورد خون شهیدان و امیدهای خلق، پاسداری شود.

 

این بیانیه همچنین از احزاب دمکراتیك منطقه خواسته است در حمایت از صلح و آزادی، در برابر اشغالگری ترکیه موضعگیری کنند.