حمله به ستاد فرماندهی نیروهای انتظامی چابهار دستکم سه کشته و ٢٧ زخمی برجای گذاشت

​​​​​​​گفته می‌شود که یکی از کشته شدگان فرمانده ستاد نیروهای انتظامی چابهار است. از سوی دیگر گروه انصار الفرقان مسئولیت حمله انتحاری صبح امروز را برعهده گرفته است

به گفته معاون انتظامی سیستان و بلوچستان صبح امروز خودرو بمب‌گذاری شده در نزدیکی ستاد فرماندهی نیروهای انتظامی چابهار منفجر شده است.

 

هادی مرعشی از کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای امنیتی خبر داده است.

 

در برخی گزارش‌ها از کشته‌شدن ستوان دوم داریوش رنجبر و در گزارش‌های دیگر هم از کشته شدن سرهنگ حیدر علی کیخا فرمانده انتظامی چابهار سخن به میان آمده است. منابع داخلی تعداد کشته‌ها را سه تن و تعداد زخمی‌ها را هم بالغ بر ٢٧ نفر عنوان کرده‌اند. با این حال هادی مرعشی معاون انتظامی سیستان و بلوچستان تعداد کشته‌ها را چهار نفر اعلام کرده است.

 

خبرگزاری ایسنا به نقل از سرپرست فرمانداری چابهار این حمله را "انتحاری" توصیف کرده است. با این اوصاف این حمله را می‌توان اولین حمله انتحاری با خودرو در ایران خواند.

 

شدت انفجار بحدی بوده است که در مناطق مخلتف شهر به گوش رسیده و شیشه‌های منازل اطراف را شکسته است.

 

انصار الفرقان مسئولیت حمله را پذیرفت

گروه انصار الفرقان مسئولیت حمله انفجاری صبح امروز به ستاد فرماندهی نیروهای انتظامی چابهار را پذیرفته است.

 

سیستان و بلوچستان محروم‌ترین منطقه سرتاسر ایران

جمهوری اسلامی در راستای سیاست‌های تفرقه‌انگیزانه و تاراج خلق‌های ایران زندگی مشقت‌باری را بر تمام خلق‌های ایران بویژه خلق بلوچ تحمیل کرده است. ساکنان سیستان و بلوچستان از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی و طبیعی‌ترین حقوق شهروندی محروم هستند و رژیم ایران در چهار دهه گذشته با توسل به سیاست مشت آهنین به خواسته‌های مشروع این خلق پاسخ داده و دهها تن از جوانان این خطه را به چوبه‌های دار سپرده و فعالان مدنی را به حبس‌های طویل‌المدت و تبعید محکوم کرده است.