خودکشی یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور یک زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده است

روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور یک زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده است

 

به نقل از هرانا؛ این زندانی که نام وی علی احمدی [۵۰ ساله]، متاهل و دارای یک فرزند که از ۱۳ سال پیش به اتهام قتل زندانی می‌باشد بر اثر ضرب و شتم، آزار و اذیت در زندان توسط یک باند تحت امر رئیس زندان با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد. علی احمدی با اینکه به بهداری زندان منتقل شد اما به دلیل وخامت حالش به بیمارستان انتقال یافت.

 

به گفته‌ی نزدیکان این زندانی گروهی از زندانیهای تحت امر مسئول اندرزگاه یک زندان رجایی شهر کرج با نام حسن کرد پس از ضرب و شتم این زندانی از وی تقاضای ۲ میلیون پول کرده بودند اما وی در مقابل خواسته‌ی آنها مقاومت کرده بود که باز هم مورد آزار واذیت و ضرب و شتم قرار گرفته بود.

 

علی احمدی به حفاظت زندان و رئیس زندان حسن کرد (گرد) شکایت کرده بود اما به دلیل عدم توجه به شکایتش و فشار روحی و جسمی وارد شده در نهایت اقدام به خود کشی کرده است. حسن کرد رئیس اندرزگاه یک زندان رجایی شهر کرج از افراد بدنام در این زمینه است. او با تشکیل گروههای مافیا در زندان اقدام به ضرب و شتم و شکنجه ی زندانی‌ها و در مواردی نیز قتل زندانیان کرده است. نامبرده در قتل زندانیان دیگر همچون بابک غیاثی و وحید مرادی هم دست داشته است.

 

خودکشی زندانیان به دلیل فشار روحی و جسمی و آزار و ضرب و شتم توسط گروههای تحت امر مسئولین زندانیان دارای سابقه‌ی طولانی می‌باشد.

 

زندان رجایی شهر کرج مختص جرایم خشن، بدترین و نامناسب‌ترین زندانهای ایران از سوی حکومت به عنوان تبعیدگاه زندانیان سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسئولین این زندان با چینش ویژه سالن‌ها از آن برای آزار و اذیت برخی زندانیها و در موارد بسیار قتل استفاده می‌کنند.