ده شهر اول بیکار ایران در روژهلات کردستان قرار دارند

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران ده شهر اول ایران از لحاظ بیکاری کُرد بوده و در روژهلات کردستان واقع شده‌اند

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران ده شهر اول ایران از لحاظ بیکاری کُرد بوده و در روژهلات کردستان واقع شده‌اند.

 

این آمار که بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ اعلام شده است شهرهای بیکار ایران را رتبه‌بندی می‌کند.

بر اساس این آمار رسمی ده شهر اول بیکار ایران به این شرح می‌باشد:

۱.شاباد در استان کرماشان

۲.ثلاث باوجانی در استان کرماشان

۳.جوانرو در استان کرماشان

۴.روانسر در استان کرماشان

۵.هرسین در استان کرماشان

۶.مریوان در استان سنه

۷.پاوه در استان کرماشان

۸.کوهرنگ

۹.گیلان غرب در استان کرماشان

۱۰.بن در چهارمحال و بختیاری

آمار اعلام شده توسط وزارت تعاون وضعیت اسفناک بیکاری در روژهلات را به روشنی نشان می‌دهد.

 

این آمار نمایانگر سیاست رژیم ایران در ایجاد و گسترش فقر و بیکاری در کردستان است و این در حالیست که روژهلات غنی‌ترین مناطق ایران را در خود جای داده است و آب قسمت عمده‌ای از استانها و شهرهای مرکزی از روژهلات تامین می‌شود.

 

کرماشان علاوه بر پتانسیلهای عظیم کشاورزی از منابع نفتی هم برخوردار است اما تنها سیاست رژیم گسترش فقر در این مناطق به جرم کُرد بودن است.

 

علاوه بر منابع و پتانسیلهای بسیار روژهلات از خوش آب و هواترین و زیباترین مناطق ایران است اما رژیم مانع از گسترش توریسم در این مناطق شده و با محروم نگه داشتن مردم سعی در وابسته کردن و گسترش ‌سیاست ضد ارزشی مزدور پروری در این مناطق با سوءاستفاده از فقر موجود کرده است.

 

در سال گذشته رژیم با اقدام به بستن مرزها آخرین منبع امرار معاش مردم که همان کولبری و مرزها بود را نیز از بین برد و با تمام توان سعی در نابودی اقتصاد روژهلات دارد.

 

گسترش فقر، از بین بردن و نابودی منابع و محیط‌زیست خلق کُرد، سوزاندن جنگل‌ها و انتقال آب کشاورزی روژهلات به مرکز ایران، بستن مرزها، جلوگیری از گسترش راههای ارتباطی وجاده‌ها و فرودگاهها، جلوگیری از سرمایه گذاری در این مناطق، جلوگیری از گسترش توریسم، اشاعه‌ی کُردهراسی در میان سایر خلقهای ایران، تجزیه‌طلب نامیدن و آدم‌کش نامیدن کُردها و هزاران اقدام غیر‌قانونی و غیر‌بشری رژیم ایران در راستای ناتوان نمودن خلق کُرد می‌باشد.