دو عضو دیگر شاخه کردستان حزب وحدت ملی بازداشت شدند

​​​​​​​در ادامه روند بازداشت گسترده اعضای شاخه کردستان حزب وحدت ملی، روز چهارشنبه دو عضو دیگر این حزب به نام‌های فرزاد حسینی و پوریا احمدی در شهرهای کامیاران و سنه بازداشت شدند

به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان چهارشنبه ۱ اسفند ماه/٢٠ فوریه، ماموران امنیتی وابسته به اداره اطلاعات پوریا احمدی، مسئول آموزش شاخه کردستان حزب وحدت ملی و عضو شورای مرکزی شهر سنه این حزب را در خیابان فرح این شهر بازداشت کردند. ماموران پس از آن با حضور در باغ شخصی این فعال کُرد در روستای باینچو در نزدیکی شهر سنه اقدام به تفتیش این محل نمودند.

 

شبکه حقوق بشر کردستان همچنین مطلع شده است در تاریخ ۲۸ بهمن ماه ماموران امنیتی شهر کامیاران در اقدامی مشابه‌ در یکی از خیابان‌های این شهر یک عضو دیگر شاخه کردستان حزب وحدت ملی به نام‌ فرزاد حسینی اهل روستای دیوزناو از توابع شهرستان کامیاران را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

 

با احتساب بازداشت این دو نفر، تعداد بازداشت‌شدگان این حزب طی دو ماه اخیر در شهرهای کامیاران و سنه به ۱۵ تن می‌رسد. دو نفر از این تعداد به نام‌های فاضل قیطاسی و رضا اسدی روز ۲۷ بهمن ماه بعد از ۴۷ روز بازداشت با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شدند. آنها در تمام مدت بازداشت در سلول انفرادی نگهداری شده و برای انجام اعتراف تحت فشار قرار داشتند.

 

حزب وحدت ملی دارای مجوز رسمی فعالیت از وزارت کشور است. در فروردین ماه ۱۳۹۵ مراسم افتتاحیه شاخه کردستان این حزب در شهر سنه برگزار شد و دفاتر آن در شهرهای سنه و مریوان و کامیاران آغاز به کار کردند.

 

یکی از فعالیت‌های مشخص این حزب برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص حقوق زنان، محیط زیست و… برای شهروندان بوده است.

 

همچنین شاخه کردستان حزب وحدت ملی یکی از اولین نهادهایی بود که در جریان زمین‌لرزه سال گذشته کرماشان، اقدام به تشکیل ستاد‌های مردمی در شهرهای کردستان برای کمک به زلزله‌زدگان کرد و فعالیت‌های چشمگیری در این رابطه داشتند.