راهپیمایی طولانی‌ اینترناسیونالیست‌ها آغاز شد

​​​​​​​راهپیمایی مسیر لوکزامبورگ به سوی استراسبورگ آغاز شد. شرکت کنندگان فاصله‌ی ٢٠٠ کیلومتری میان لوکزامبورگ و استراسبورگ را در پنج روز راهپیمایی خواهند کرد

بیش از ١٠٠ شخصیت اینترناسیونالیست آلمان، آمریکای جنوبی، ایتالیا، پرتغال، بلژیک و هلند در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند. راپیمایی ۵ روز ادامه دارد و سعی بر آن است در هر شبانه روز ۴٠ کیلومتر پیاده‌روی کنند.

 

انبوه راهپیمایان پوسترهای رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان را بدست گرفته و شعارهایی با مضمون "زنده‌باد رهبر آپو"، "آزادی برای اوجالان"، "زنده‌باد مقاومت زندان" و "زنده‌باد لیلا" را با زبان‌های گوناگون سر دادند. همچنین تصاویری از مقاومت‌گران اعتصاب‌ غذا را با خود حمل می‌کنند.

 

انبوه خلق پس از گردهمایی در مقابل دیوان عدالت اروپا بیانیه‌ای را به نمایندگی از ابتکار عمل "آزادی برای اوجالان" معترضان در استراسبورگ و مقاومت‌گران اعتصاب غذا قرائت کرد.

به حصر پایان دهیم

در بیانیه اعضای ابتکار عمل آزادی برای اوجالان که در استراسبورگ در اعتصاب غذا به سر می‌برند به شرکت کنندگان راهپیمایی درود فرستاده شد و اعلام گردید:"اگر چه جسما با شما همراه نباشیم اما قلبمان با نیروی نشأت گرفته از مقاومت شما می‌تپد."

 

بیانیه سپس می‌افزاید:"نیروهای توطئه‌گر بین‌الدولی زمانی که ٢٠ سال پیش درصدد طرح‌ریزی خاورمیانه نوین بودند رهبر آپو را مانع اساسی خود دیدند. برای به کنار نهادن رهبری به توطئه دست زدند. رهبر آپو پارادایم آزادی هویت‌های اجتماعی، آیینی و خلق‌های خاورمیانه را نمایندگی می‌کند. از این رو توطئه در عین حال علیه نیروهای مخالف، نیروهای دمکراتیک و آزادی‌خواه کردستان، ترکیه و خاورمیانه صورت گرفته است."

 

در ادامه بیانیه آمده است که هدف از توطئه بین‌الدولی نه تنها از میان بردن مبارزه آزایخواهی کردها بلکه ضدیت با مطالبات آزادیخواهانه خلق‌ها و انقلاب زنان بوده است، "امسال جوانان، انقلابیون اینترناسیونالیست، روشنفکران، سیاستمداران و نمایندگان نهادهای باورمندان با هدف محکوم نمودن توطئه از سه محور به راهپیمایی طولانی می‌پردازند. این امر نشان می‌دهد که توطئه بین‌المللی در عمل نقش بر آب شده است."

 

در بیانیه تأکید شده است که این راهپیمایی بخشی از مقاومت اعتصاب غذاست،"به تمام جهانیان می‌گوییم، با درهم شکستن حصر، فاشیسم را پایان داده و کردستان را آزاد می‌کنیم. این راهپیمایی ادامه مبارزه چهل سال گذشته است. تداوم راه آزادیخواهانه خلق‌هاست."

 

انبوه خلق پس از قرائت بیانیه، با سر دادن شعار راهپیمایی خویش را آغاز کرد.