زنان در بزرگداشت ٨ مارس شهر آمَد شعار "زنده باد مقاومت عفرین" سردادند

زنان کردستانی با لباسهای رنگین روز ٨ مارس را در شهر آمَد با شور وهیجان برگزار کردند و شعار "زنده‌باد مقاومت عفرین" در عرصه گردهمایی طنین‌انداز شد.

 تلاشهای رژیم ترکیه برای ممانعت از برگزاری جشن روز جهانی زنان در کردستان با شکست روبرو شد. زنان کردستانی با لباسهای رنگین روز ٨ مارس را در شهر آمَد با شور وهیجان برگزار کردند و شعار "زنده‌باد مقاومت عفرین" در عرصه گردهمایی طنین‌انداز شد.

 

پلاتفرم زنان آمَد با شعار "بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود" مراسم روز جهانی زن را در میدان ۵ حزیران این شهر برگزار کرد.

 

تمام تلاشهای رژیم اشغالگر ترکیه برای ممانعت از ورود زنان به عرصه گردهمایی با شکست روبرو شد. در این مراسم پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌‌ها. فلکناس اوجا نماینده آمد در مجلس ترکیه و سیبل یگیتآلپ شرکت نمودند.

ریاست مشترک ه.د.پ در سخنانی به فشارها بر زنان فعال در عرصه‌های مبارزه دمکراتیک و سیاسی اشاره کرده و در رابطه با زنان سیاسی و مبارز محبوس افزود: آنان [دشمنان] از زنان می‌ترسند و به همین دلیل زنان را به زندان محکوم می‌کنند. مبارزه برای آزادی زنان محبوس در زندان‌ها وظیفه ماست و خواهیم دید که زنان را چگونه از زندانهای ترکیه آزاد می‌کنیم."

 

پیام زنان سیاستمدار محبوس در زندانهای ترکیه

 

در ادامه میتینگ روز جهانی زنان پیامهای هر کردم از فیگن یوکسکدداغ ریاست مشترک سابق ه.د.پ، سباهات تونجل ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک و گُلتن کشاناک ریاست مشترک شورای کلان شهر آمَد که اکنون در زندان بسر می‌برند قرائت شد.

 

زنان زندانی در پیام‌های خود به مقاومت عفرین درود فرستاده و متذکر شده بودند که:"زنان از آمَد تا عفرین و شنگال پیشاهنگی مقاومت را بردوش دارند."

 

لیلا گووَن ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک- ک.ج.د هم در پیامی از زندان گفته است:"مقاومت زنان در خاورمیانه نشان داد که مبارزه زنان بدون رهبری امکانپذیر نیست. رهبر ما سارا [سکینه جانسز] است." گووَن در ادامه افزود:"به همه می‌گوییم که آمد و مهاباد همچون عفرین بخشی از خاک میهن‌مان است. ما در خاک [آبا و اجدادی] خودمان بسر می‌بریم."