اغاز اعتصاب غذای نامحدود زندانیان سیاسی شمال کردستان و ترکیه

​​​​​​​زندانیان سیاسی شمال کردستان و ترکیه از امروز دست به اعتصاب غذا نامحدود زده‌اند

د.کایا به نمایندگی از زندانیان پ.ک.ک و پاژک در بیانیه‌ای اعلام کرد:"با مشارکت ٣٠ نفر از رفقای محبوس، در محکومیت حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذای نامحدود می‌زنیم."

 

در بیانیه آمده است:

"ما چهل‌ویکمین سال حزبمان پ.ک.ک را که تمام زیبائی‌ها را در خود جای داده همچون سالی می‌بینیم که با مبارزه آزادیخواهی زینت داده شده است.

 

تا حصر پایان نیابد به اعتصاب ادامه می‌دهیم

در محکومیت حصر اعتصاب غذا کردیم و تا زمانیکه به حصر پایان داده نشود اعتصاب ما هم ادامه خواهد یافت. در برابر فاشیسم رژیم آ.ک.پ/ م.ه.پ که بر خلق‌ها تحمیل می‌شود به مقاومت خویش در هر عرصه‌ای ادامه خواهیم داد. دیکتاتوری اردوغان در تلاش است تا اعتراضات به حصر رهبر آپو را زیر فشار بگذارد، اما او به اهدافش نخواهد رسید؛ مبارزه و مقاومت خلق‌ها محکوم به پیروزی است. ما زندانیان پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های [شمال] کردستان و ترکیه از ٢٧ نوامبر دست به اعتصاب غذای محدود زده بودیم اما از ١۶ دسامبر اعتصاب غذای نامحدود را آغاز می‌کنیم."

 

طبق بیانیه ٣٠ تن از زندانیان در بخش د زندان آمد، بخش اَ زندان آمد، زندان گبزه، زندان کاندرا، زندان وان و زندان فانوس از امروز ١۶ دسامبر دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

 

اعلام شد که تا این اعتصاب تا پایان دادن به حصر ادامه خواهد یافت. همچنین هر ١٠ روز گروهی دیگر از زندانیان به اعتصاب غذای نامحدود خواهند پیوست.

 

د.کایا به نمایندگی از زندانیان اعتصابی از آحاد جامعه، مدافعان دمکراسی، روشنفکران، آکادمیسین‌ها، نویسندگان و هنرمندان خواست تا با حمایت از اعتصاب زندانیان در مقابل رژیم اردوغان به مقاومت ملحق شوند.