خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

زینب جلالیان ممنوع الملاقات است/ ادامه اعتصاب دارو و وضعیت وخیم یک زندانی سیاسی

زینب جلالیان، زندانی سیاسی کُرد محکوم به حبس ابد در اعتراض به بی‌توجهی مسئولین زندان به وضعیت سلامتی‌اش و انتشار اخبار کذب در خصوص رسیدگی پزشکی به او در اعتصاب دارو بسر می‌برد

زینب جلالیان، زندانی سیاسی کُرد محکوم به حبس ابد در اعتراض به بی‌توجهی مسئولین زندان به وضعیت سلامتی‌اش و انتشار اخبار کذب در خصوص رسیدگی پزشکی به او در اعتصاب دارو بسر می‌برد و از شهریورماه امسال نیز به دستور مسئولین زندان خوی از حق ملاقات با خانواده‌اش محروم شده است.

 

شبکه حقوق بشر کُردستان به نقل از یک منع آگاه گزارش داد بیماری‌های همچون برفک دهان و ناخنک چشم که طی چند سال گذشته، زینب جلالیان از آن رنج می‌برده همچون گذشته ادامه دارد.

 

زینب جلالیان از بهمن‌ماه سال گذشته در اعتراض به محرومیت از حق درمان دست به اعتصاب دارو زده و عدم رسیدگی پزشکی سبب تشدید بیماری اش گشته است.

 

علاوه بر این، زینب جلالیان از حق ملاقات با خانواده نیز محروم شده است. طبق این گزارش، مدتی پیش یک افسر نگهبان در زندان خوی به این زندانی سیاسی بی‌احترامی کرده و درگیری فیزیکی میان آنان روی داده است.

 

امیر سالار داوودی، وکیل این زندانی سیاسی پیشتر در اردیبهشت ماه سالجاری با انتشار نامه‌ای سرگشاده به دادستان کل کشور از وضعیت سلامتی موکل خویش ابراز نگرانی کرده بود.

 

زینب جلالیان زندانی سیاسی کُرد، متولد ۱۳۶۱ روستای «دیم قشلاق» از توابع شهرستان ماکو در اسفندماه سال ۸۶ توسط نیروهای اداره اطلاعات کرماشان بازداشت شد.

 

او به اتهام عضویت در پژاك تحت شکنجەهای شدید جسمی و روحی قرار گرفت و در سال ٨٧ به اعدام محکوم شد. حکم اعدام زینب جلالیان که از ١٠ سال پیش در زندان به سر می‌برد اکنون به حبس ابد تبدیل شده است. اما فشارهای نهادهای امنیتی ایران بر او هنوز به پایان نرسیده است.