سارو قهرمانی تحت شکنجه اطلاعات کشته شد/ سنه به پادگان نظامی مبدل شده است

جمهوری اسلامی از آغاز اعتراضات سراسری ضد رژیم در هفتم دیماه اقدام به کشتن دست‌کم ٢٨ نفر کرده است

هر روز نام یکی دیگر از جوانان کشته شده بازداشتی‌‌های اخیر اعلام می‌شود. زهر چشم گرفتن از مردمی که شعار "مرگ بر دیکتاتور" و "رفراندوم، رفراندوم این است شعار مردم" سرداده‌اند. جمهوری اسلامی از آغاز اعتراضات سراسری ضد رژیم در هفتم دیماه اقدام به کشتن دست‌کم ٢٨ نفر کرده است. ٢٢ نفر در حین تظاهرات و شش تن تحت شکنجه و با ضربات مرگبار بازجوها.

 

سارو قهرمانی ٢۴ ساله اهل سنه روز ١۴ دی‌ماه / چهارم ژانویه از خانه خارج شده و ناپدید شده است. سارو از سوی نیروهای یگان ویژه بازداشت و تحت شکنجه بازجوهای اطلاعات بیش از ١٠ روز مقاومت کرده است. این جوان به دلیل شکنجه‌های ددمنشانه عناصر اطلاعات جان باخته است. جمعه شب دو تن از مأموران به خانه مادری سارو مراجعه کرده و به والدین وی گفته‌اند که شنبه به سردخانه سنه بروند و پیکر فرزندشان را تحویل بگیرند. پیکر سارو تنها با حضور پدر و مادرش به خاک سپرده شد. دژخیمان اشغالگر جمهوری اسلامی اجازه مراسم ترحیم را به خانواده سارو ندادند.

 

خانواده سارو به رسانه‌های خارجی گفتند که روی جسد فرزند خود آثار شکنجه و کبودی مشاهده کردە‌اند. به گفته خانواده سارو، وی در ١٨ سالگی به دلیل هواداری از احزاب کرد دستگیر و یکسال و نیم را در زندان بسر برده است.

 

از سنه گزارش می‌رسد که جو امنیتی بر تمام شهر حکمفرما گردیده و کنترل معابر ورودی- خروجی سنه به نیروهای یگان ویژه سپرده شده است. از سوی دیگر منابع خبرگزاری فرات در سنه از مسدود شدن اینترنت همراه اول در این شهر خبر دادند. به گفته منابع آگاه رژیم جمهوری اسلامی از ترس قیام مردمی جو نظامی و ترس را در این شهر گسترش داده است.

 

دە سال پیش در ٢۶ دیماه ١٣٨۶ اطلاعات رژیم ایران در شهر سنه پس از قتل جوان کُرد ابراهیم لطف‌اللهی پیکر وی را شبانه در قبرستان بهشت محمدی دفن کردند و روی مزار وی را بتُن ریختند تا مبادا خانواده و دوستان وی از ماهیت شکنجه‌ها و آنچه که بر ابراهیم رفته بود خلق کردستان و خلق‌های ایران را آگاه کنند.