سی‌پی‌تی: از امرالی و زندانهای بسیار دیگری دیدن کردیم

کمیته‌ی منع شکنجه اتحادیه‌ی اروپا سی‌پی‌تی CPT پس از شش ماه اعتصاب غذای زندانیان و فعالان کردستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد، مابین روزهای ۶ تا ۱۷ مه /۱۶ تا ۲۷ اردیبهشت از تعداد زیادی از زندانهای کردستان و ترکیه دیدن کرده‌ایم

  کمیته منع شکنجه اتحادیه اروپا- سی‌پی‌تی پس از شش ماه از آغاز اعتصاب گسترده هزاران زندانی محبوس اعلام کرد، در چهارچوب این بازرسیها از زندان امرالی که عبدالله اوجالان در آنجا محبوس می‌باشد، نیز دیدن کردیم. تا کنون مشخص نیست که در گزارش سی‌پی‌تی در مورد چه مواردی بحث شده است و آیا با گزارش سال ۲۰۱۶ تفاوتی دارد یا نه.

  بر اساس این بیانیه، هیئت سی‌پی‌تی از زندانهای استانبول، آمد، آنکارا، پرسوس و تعداد زیادی زندان و مراکز پلیس دیدن کرده است. همچنین با صدها زندانی که آزاد شده‌اند و یا هنوز در زندان هستند دیدار انجام شده است.

  هیئت سی‌پی‌تی با وزیر امور خارجه، دادگستری و بهداشت ترکیه و سازمانهای حقوق بشری ترکیه دیدار کرده است. در مورد مراکز پلیس نیز با مسئولین دولت ترکیه گفتگو کرده است.

  در این بیانیه همچنین آمده است، هیئت سی‌پی‌تی با ریاست مایکولا گناتوفیسکی شامل میشائیل نویراتر مسئول سی‌پی‌تی در ترکیه، الوین آلیف یکی از دبیرهای این سازمان و جرجیا آلمپیویج، نیکو هیرش، یولیا کزما، دافور سترینویج و هانس فولف می‌شود.

  دیدار سی‌پی‌تی از امرالی و زندان‌های ترکیه در پی فشار کردها بر این سازمان مدعی حقوق بشر برای عمل به موازین حقوقی صورت گرفت.