شاهوز حسن: روحیه ملی کردها در مقاومت عفرین به ثمر نشست

ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک با شرکت در نشستی در شهر برلین پایتخت آلمان بر اتحاد ملت کُرد در مقاومت تاریخی عفرین تأکید کرد

ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک با شرکت در نشستی در شهر برلین پایتخت آلمان بر اتحاد ملت کُرد در مقاومت تاریخی عفرین تأکید کرد

 

در نشستی که از سوی انجمن خلق در سالن موقوفات روزا لوگزامبورگ در برلین پایتخت آلمان برگزار شد موضوع روژاوای کردستان و تحولات جاری در سوریه مورد ارزیابی قرار گرفت. شاهوز حسن ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک از سخنرانان نشست بود و مسعود حسن نماینده خودمدیریتی دمکراتیک در آلمان و لیلا احمد نماینده پ.ی.د در برلین هم در آن شرکت کردند.

 

تعداد فراوانی از کردهای چهاربخش کردستان در این نشست شرکت کردند. شاهوز حسن در آغاز سخنان مراتب قدردانی خود را نسبت به فعالیت‌های بدون وقفه کردهای ساکن در اروپا برای مقاومت عفرین ابراز کرد.

 

شاهوز حسن در ادامه سخنان خود به تداوم جنگ جهانی سوم در سوریه پرداخت و افزود: "تمام نیروها در این جنگ حضور دارند و ما هم از آغاز خطمشی مبارزه دمکراسی‌خواهی را مبنا قرار دادیم. با دستورالعمل‌های رهبر آپو تقویت نیروهای دفاعی را در اولویت قرار دادیم و نقشه‌های پلید دشمنان را با شکست مواجه کردیم.

 

ترکیه از دو سال پیش با هدف اشغال عفرین تحرکاتی را اغاز کرد. اینکه این فتنه تنها به عفرین محدود نیست کاملا هویداست. دولت ترکیه مبنای سیاست خود را بر دشمنی با کردها استوار کرده و حمله تبهکاران به سریکانی و کوبانی هم بخشی از سیاست‌های ترکیه بود.

 

خلق جنوب کردستان، روژاوا را تنها امید خود میدانند

ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک به روابط اردوغان با آمریکا و روسیه پرداخت و گفت:"اینکه گفته می‌شود اردوغان مابین آمریکا و روسیه هر دو را به بازی می‌گیرد غلط است. آنان اردوغان را به بازی گرفته‌اند. روسیه برنامه‌هایی برای سوریه در نظر داشت که با آزادسازی رقا و دیرالزور از سوی نیروهای ق.س.د ناکام ماند و به اصطلاح، روسها این شکست خود را با توطئه عفرین جبران کردند."

 

شاهوز حسن در گفته‌های خود با یادآوری مقاومت تاریخی عفرین از ارتقای هرچه بیشتر روحیه اتحاد ملی سخن گفت و افزود:"از این پس فعالیتها برای اتحاد ملی با سرعت بیشتری ادامه خواهند یافت. مقاومت روژاوا و بویژه مقاومت عفرین تأثیراتی تاریخی را بر تمام بخش‌های کردستان برجای گذاشته است و به عنوان مثال سیاستمداران و پیشمرگه‌های جنوب کردستان انقلاب روژاوا را یگانه امید کردها می‌دانند."

 

ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک ضمن اعلام آمادگی حزب خود برای انجام وظایف مربوط به کنگره ملی کردها خاطرنشان کرد که کردها نباید به هیچ نیروی بیگانه‌ای اطمینان داشته باشند و تنها راه نجات مقاومت سرتاسری است.

 

نشست با پرسش و پاسخ حضار تا ساعاتی ادامه یافت.

 

برای دیدن ویدیو [[اینجا]] کلیک کنید: