شعله‌های آتش‌ جنگل‌های کوسالان را در کام خود فرو می‌بلعد

به نقل از منابع آگاه محلی از ساعت ٠٠:٠۵ دوشنبه شب ٢۶ تیرماه/ ١٧ ژوئیه آتش‌سوزی وسیعی منطقه حفاظت شده کوسالان از توابع شهر سولاوا را در برگرفته است

به نقل از منابع آگاه محلی از ساعت ٠٠:٠۵ دوشنبه شب ٢۶ تیرماه/ ١٧ ژوئیه آتش‌سوزی وسیعی منطقه حفاظت شده کوسالان از توابع شهر سولاوا را در برگرفته است

منابع محلی به خبرگزاری فرات گفتند که آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر گزاشهایی دال بر درگیری نظامی در منطقه کوسالان به خبرگزاری فرات رسیده است. هنوز از چند و چون درگیری نظامی و جزئیات آن خبری منتشر نشده است. محل وقوع درگیری اطراف روستای رزاو در کوسالان اعلام شده است. به گزارش منابع محلی آگاه از شهر سولاوا هم صدای شلیک توپخانه در کوسالان به گوش می‌رسد. یکی از ساکنان روستای رزاو به خبرگزاری فرات گزارش داد که درگیری از نیمه‌های شب گذشته آغاز شد و تا اوایل بامداد ادامه داشت.

 

منابع محلی از تشدید توپباران منطقه خبر دادند. گفته شد که تعدادی از عناصر سپاه کشته و زخمی و به مراکز درمانی این منطقه منتقل شده‌اند.

 

 

از شهر سلاس باوجانی هم گزارشهایی دال بر پرواز چندین فروند هلی‌کوپتر به سوی کوهستان شاهو دریافت شده است. مقصد نهایی هلی‌کوپترها معلوم نشده است اما به گفته منابع محلی سخنانی دال بر وقوع درگیری نظامی در شاهو رد و بدل می‌شود.

 

در تازه‌ترین گزارش از منطقه اعلام شد که آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوسالان با وجود تلاشهای دوستداران محیط‌زیست و اهالی منطقه همچنان ادامه دارد. به گفته یکی از ساکنان شعاع آتش سوزی بسیار وسیع است و وزش باد هم مانع کنترل آتش سوزی است. هیچکدام از سازمانهای دولتی رژیم ایران برای مهار و کنترل آتش‌سوزی اقدام ننموده است.