شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران معلمان را به تحصن فراخواند

​​​​​​​در فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از معلمان در سراسر این کشور دعوت به عمل آمده تا براساس حقوق شهروندی و امتیازات قانونی برای تحقق مطالبات خود به اعتراض و تحصن روزهای ٢٢ و ٢٣ آبان بپیوندند

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در فراخوانی تمام معلمان را به شرکت در تحصن سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده (٢٢ و ٢٣ آبان/ ١٣ و ١۴ اکتبر) دعوت کرده است.

 

این مرکز در آغاز فراخوان خویش ضمن یاداوری بحران‌‌های نظامی آموزشی ایران از فقدان اراده و تمایل مسئولان حکومت ایران برای پایان دادن به حل مشکلات سخن به میان آورده است.

 

شورای هماهنگی سپس بی‌توجهی دست‌اندرکاران دولت و مجلس نسبت به مطالبات معلمان را یادآوری کرده و با "ضد آموزشی و ضد معلمی" خواندن طرح موسوم به «طرح معلم تمام وقت» در مورد اجرای آن هشدار داده و آنرا طرحی برای "استثمار معلمان" هشدار داده است.

 

شورا سپس با اشاره به تداوم تهدید و ارعاب نهادهای امنیتی و حراست‌ها از واردکردن اتهام‌های اخلاقی و روانی به معلمان و فعالان صنفی خبر داده است.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از تمام فرهنگیان ایران خواسته است تا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۲ و ۲۳ آبان ضمن حضور در مدرسه از رفتن به کلاس‌ها خودداری و در دفتر مدارس تحصن کنند. شورای هماهنگی ضمن سپاس از تمام  فرهنگیان که متحدانه در تحصن مهرماه حضور داشتند  از آنان می‌خواهد در فضای مجازی برای تبلیغ تحصن استفاده کرده و از فرصت زنگ تفریح در روزهای منتهی به تحصن برای گفتگو با همکاران و دعوت به تحصن استفاده نمایند.

 

شورای هماهنگی از فرهنگیان خواسته تا متحدانه بر ترس و دودلی غلبه نموده و از تهدیدات نهراسند. زیرا به گفته فراخوان " قدرت ما در گروِ اتحاد ماست و تمام این کنش‌ها مطابق با موازین قانون اساسی کشور است". شورا هدف از تحصن را مجبور کردن حاکمان به انجام وظایف خود طبق قانون اساسی در قبال دانش‌آموزان و تأمین آموزش رایگان، کیفی و عادلانه همچنین پایان دادن به هجمه علیه منزلت و معیشت معلم برشمرده است.

 

شواری هماهنگی سپس رسانه‌ها و بنگاهای خبری داخل ایران را به خفه کردن صدای فرهنگیان محکوم کرده و از صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان رسانه‌ای که در اختیار و اجاره‌ی"مافیای آموزشی و کنکور" که برای ترویج و تبلیغ برنامه‌های ضد آموزشی قرار گرفته نام می‌برد.

 

شورای هماهنگی در ادامه اهداف تحصن آبان ماه را اینگونه اعلام کرده است:

۱. تامین و تضمین بودجه عادلانه برای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و رفع تبعیض علیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی، آموزش رایگان

۲. اجرای فاز دوم رتبه‌بندی

۳. توقف طرح معلم تمام وقت

۴. توقف روند پرونده‌سازی و سرکوب معلمان و آزادی معلمان دربند.

 

شورای هماهنگی به حکومت ایران پیشنهاد کرده است که برای نشان دادن حسن نیت معلمان زندانی را آزاد کند و از پرونده‌سازی برای فعالان صنفی دست بردارد.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در پایان تأکید کرده است که در صورت تداوم روند جاری اعتراضات را در ماههای آتی به طرق ممکن ادامه خواهند داد.

 

لازم به ذکر است معلمان در اغلب شهرهای روژهلات کردستان و ایران در پی فراخوان ١۵ مهرماه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به تحصن روزهای ٢٢ و ٢٣ مهرماه ملحق شده‌ و ضمن تجمع در دفتر مدارس از حضور در کلاس‌های درس سر باز زدند.

 

محمد حبیبی عضو کانون صنفی معلمان تهران، محمد بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، روح‌الله مردانی، علی‌اکبر باغبانی، بختیار معروفی، محمد ثانی، عباس واحدیان و محمد صالح شکری از فعالان صنفی معلمان توسط دادگاههای ایران به زندان و یا تبعید محکوم شده‌اند.