"عبدالله اوجالان و مسئله‌ی کردها در ترکیه‌ی اردوغانی"

این عنوان کتابی تازه است که در روز چهارشنبه در لندن منتشر می‌شود

انتشارات بلک رُز، مرکز صلح برای کردستان، کنگره ملی کردستان در انگلیس، مجلس کردهای انگلیس، کمپین آزادی برای اوجالان – انگلستان نشستی ویژه را تحت عنوان "آزادی تو و من" و برای معرفی کتاب "عبدالله اوجالان و مسئله‌ی کردها در ترکیه‌ی اردوغانی" به قلم دکتر توماس جفری میلی و دکتر فدریکو ونتورینی برگزار می‌کنند.

این کتاب در روز چهارشنبه ساعت ١٨:٣٠ به وقت محلی در مدرسه سواس (مرکز مطالعات آفریقایی و شرقی در ساختمان راسل) در لندن عرضه خواهد شد.

 

سخنرانان عبارتند از:

دیمیتریوس روسپولوس فعال سیاسی ، اکولوژیست و ناشر؛

دکتر توماس جفری مایلی سخنران جامعه شناسی سیاسی در دانشگاه کمبریج؛

دکتر رادخا دزوازا دانشیار در دانشگاه وست مینستر

جولی وارد MEP

جاناتان استیل روزنامه نگار و نویسنده

سیمون دوبینز دبیر کل سندیکای کارگران بریتانیا و جی رایان چیر از کمیسیون عدالت و صلح وست مینستر.

 

علاوه بر این، آدام اوزون، عضو شورای اجرایی کنگره ملی کردستان-ک.ن.ک، طی کنفرانسی ویدیویی سخنرانی خواهد کرد. نشست مذکور با ریاست دکتر فدریکو ونتوریینی فعال و محقق مستقل برگزار خواهد شد.

 

دکتر تاو اسکوتناب-کانگاس  محقق و نویسنده در مورد این کتاب می‌گوید: "این یک گزارش دقیق تحلیلی و کاملا مستند از تروریسم دولت ترکیه علیه کردها است. مطالب تکان دهنده این کتاب را از نظر عاطفی قدرتمند جلوه داده است."

 

"آزادی تو و من" با ترکیب مطالعات تاریخی، گزارش های حقوق بشر، مصاحبه ها، یادداشت‌های شخصی، تجزیه و تحلیل مسائل ژئوپولیتیک و فلسفه سیاسی از دیدگاه عمیق تاریخی به بررسی واقعیت‌ها و چشم انداز مسئله کُرد در ترکیه می پردازد.

 

این اثر نتیجه فعالیت ٢۵ نویسنده از جمله سیاستمداران، دانشگاهیان، روزنامه نگاران، وزرای سابق دادگستری ایسلند، جاناتان استیل افسر باسابقه جنگ و رهبران کلیدی در جنبش کردهاست.

 

عبدالله اوجالان، رهبر جنبش آزادی کُرد، از سلول زندان خود در امرالی ترکیه یک راه حل سیاسی برای درگیری های ترکیه و کردها پیشنهاد کرده است بگونه‌ای که بسیاری او را «ماندلای کُردها» توصیف کرده‌اند.

 

ایده های او در مورد دموکراسی مستقیم و آزادی زنان همان چیزی است که الهام بخش انقلاب روژاوا در شمال سوریه است.

 

در جریان جنگ ویرانگر داخلی در سوریه و سرکوب مردم ترکیه از سوی رژیم حاکم یک هیئت بین المللی صلح از رهبران اروپایی به سرپرستی وکیلِ ماندلا دو بار تلاش کردند تا با اوجالان در زندانش در جزیره امرالی دیدار کند که با مخالفت رژیم اردوغان روبرو شدند.

 

این کتاب ثمره‌ی رنج شرکت‌کنندگان سرشناس این نشست است.