عملیات نظامی در استان آمد

نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار عملیاتی را علیه پایگاه نظامی تپه هیزان در لیجه در استان آمد به انجام رساندند. در این عملیات سنگر و استحکامات ارتش ترکیه هدف قرار داده شد.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی عملیات نیروهای گریلا، تحرکات نظامی ارتش اشغالگر ترکیه و حملات هوایی اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  " روز ۹ ژوئیه / ۱۸ تیر نیروهایمان علیه پایگاه ارتش اشغالگر ترکیه واقع در تپه هیزان در لیجه در آمد عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات به سنگر و استحکامات دشمن ضربه وارد شد. از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد. ارتش اشغالگر ترکیه در این منطقه تحرکاتی را آغاز کرده و جنگل منطقه را به آتش کشید. این تحرکات بدون کسب هیچ نتیجه‌ای در همان روز پایان یافته و عقب نشینی کردند.

یک تن از نیروهای گریلا به شهادت رسید

  در ساعت ۲۱:۳۰ همان روز ارتش اشغالگر ترکیه در مناطق دنگلهوا، کوچران و بانه دِران در لیجه در آمد تحرکاتی نظامی را آغاز کرد. بالگردهای نظامی نیروهای اشغالگر، منطقه را هدف حملاتی راکتی قرار داده و در نتیجه‌ی آن رفیقمان مروان زخمی شد. در روز ۱۰ ژوئیه / ۱۹ تیر بالگردهای نظامی نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه را به این منطقه منتقل کرد. در میان رفیقمان مروان و نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه نبردی رویداد. در این نبرد رفیق مروان ۷ تن از ارتشی‌های ترکیه را کشته و تا آخرین گلوله‌ی خویش مبارزه کرد. رفیق مروان سپس با هدف جلوگیری از اسارت خویش نارجک دستی خود را منفجر کرده و به شهادت رسید. نیروهای دشمن در منطقه ۲ غیرنظامی را زخمی کرده و باغ و بوستان اهالی منطقه را به آتش کشیدند. مشخصات رفیقمان به شرح زیر است:

   نام: احمد اگین

   کد سازمانی: مروان آمد

   محل تولد: آمد

   زمان و مکان شهادت: ۱۰ ژوئیه / ۱۹ تیر – آمد

  رفیقمان مروان در سال ۱۹۹۱ در شهر آمد چشم به جهان گشود. وی در زمان کودکی خویش شاهد ستم دشمنان بوده و هیچگاه این ظلم و ستم را قبول نکرده است. وی در زمانیکه دانشجو بود در فعالیت جوانان در دانشگاه جایگرفت و بعدها برای مبارزاتی فعال در سال ۲۰۱۳ به صفوف گریلا می‌پیوندد. رفیق مروان با موضع، زحمات و لبخند خویش در دل رفقای خویش جای گرفت. وی مدت درازی را در مناطق حفاظتی مدیا مانده و بعدها به سوی آمد رفت. در آمد در برهه‌ی مبارزات تمامی مسئولیت‌های خویش را با روحیه‌ای فدایی به انجام رساند و در روز ۱۰ ژوئیه در برابر دشمنان با قهرمانی مبارزه نمود و ضربات مهلکی را بر دشمنان وارد ساخت.

  مراتب تسلیت خویش را در ابتدا به خانواده‌ی ارجمند رفیق مروان و تمامی خلق میهن دوست کردستان اعلام می‌داریم و پیمان خویش را دوباره می‌کنیم، پرچم قهرمانی را که رفیق مروان به ما داد را به موفقیت خواهیم رساند.

  بمباران در چله

  در ساعت ۸ و ۹ روز ۸ ژوئیه / ۱۷ تیر هواپیماهای جنگنده و بالگردهای نظامی ارتش اشغالگر ترکیه دشت خانه در چله واقع در جولمیرگ را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها ۳ تن از رفقایمان به شهادت رسیدند.  در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مشخصات رفقای شهیدمان به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

  ارتش اشغالگر ترکیه به تحرکات اشغالگرانه‌ی خویش در خاکورک ادامه می‌دهد. ارتش اشغالگر ترکیه در روزهای ۱۲ و ۱۳ ژوئیه / ۲۱ و ۲۲ تیر مناطق تپه کوردینه و قبرا زاهر را بمباران کرده و سپس با کمک بالگردهای نظامی نیروهای خود را در این مناطق پیاده کرد. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشد.

  در ساعت ۱۴ روز ۱۲ ژوئیه / ۲۱ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه دشت کافیا در گاره واقع در مناطق حفاظتی مدیا، در ساعت ۲۰ ناحیه فارس در آواشین را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشده است."