عملیات نظامی در چله و شاخه

مرکز خبررسانی ه.پ.گ اعلام کرد، ارتش اشغالگر ترکیه در چله و شاخه تحرکاتی نظامی را آغاز کرده است.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی عملیات نظامی و حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  " در ساعت ۲۳:۵۰ روز ۱۹ ژوئن/۲۹ خرداد بالگردهای نظامی و هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه تپه ستونا در چله از توابع جولمیرگ را به سختی بمباران کردند.

  ساعت ۱ روز ۲۰ ژوئن/۳۰ خرداد بالگردهای نظامی تپه شهید کاروخ در حومه روستای بِدَهه را هدف حملات راکتی قرار دادند. پس از این حملات بالگردهای سیکورسکی نظامیان ترکیه را بر تپه ستونا پیاده کردند. تحرکات پهپادهای تجسسی تاکنون ادامه دارند.

  ۲۵ آوریل/ ۵ اردیبهشت ارتش ترکیه روستای آشکان، کوخان، گوونده، آرجو و خوزل از توابع منطقه‌ی شاخه در وان تحکراتی اشغالگرانه آغاز کردند. ارتش ترکیه تا ۲۷ آوریل نتیجه‌ای کسب نکرد، روستاییان را تحت فشار قرار دادند و تعدادی از روستاییان را دستگیر کرده بودند.

  روز ۱مه/ ۲۵ اردیبهشت ارتش ترکیه در روستای آشکان از توابع شاخه بار دیگر تحرکاتی اشغالگرانه را آغاز کرد. ارتش ترکیه در چهارچوب این عملیات باغ، زمین‌های کشاورزی و اثاث روستاییان را به آتش کشیده و در همان روز بدون کسب هیچ نتیجه‌ای عقب نشینی کردند.

  در ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۳:۳۰ روز ۱۹ ژوئن /۲۹ خرداد جنگنده‌های هوایی ناحیه‌ی کانیشکا در زاپ واقع در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها آسیبی به نیروهایمان وارد نشد. "