خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

عملیات گریلایی از خاکورک تا آمانوس

نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار از خاکورک تا به آمانوس ضربات مهلکی را بر ارتش اشغالگر ترکیه وارد ساختند. در نتیجه‌ی این عملیات‌ها ۱۷ ارتشی کشته شدند که افسری بلند پایه در میان آن‌ها قرار دارد.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات‌های گریلا اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

"در برابر عملیات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه درعرصه‌ی خاکورک در مناطق حفاظتی مدیا، نیروهایمان در بسیاری از مناطق عملیات‌هایی موفقیت آمیز را به انجام رساندند. در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا نیروهایمان ضربات مهلکی را بر ارتش اشغالگر ترکیه وارد ساخته‌اند.

در عملیات یژاستار ۷ ارتشی کشته شدند

در ساعت ۲۲ روز ۱۲ ژوئن/۲۲ خرداد نیروهای یژاستار علیه نظامیان مستقر بر تپه لیلکان واقع در خاکورک عملیات تک تیراندازی انجام داده‌اند. در این عملیات کشته شدن ۲ ارتشی محرز شده است.

روز ۲۰ ژوئن/۳۰ خرداد نیروهای یژاستار در نزدیکی تپه خوده نیروهای دشمن را تحت نظارت قرار داده و در ساعت ۱۸ همان روز از فاصله‌ی نزدیک عملیاتی را به انجام رساندند. در ان عملیات ۵ ارتشی کشته شدند.

خودرو زرهی از نوع ریو منهدم شد

ساعت ۸ روز ۲۱ ژوئن/۳۱ خردادماه نیروهایمان در راه پایگاه گره در چله واقع در جولمیرگ، علیه خودرو زرهی از نوع ریو عملیات تله انفجاری به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات خودرو زرهی به کلی منهدم شده و تعداد زیادی از نظامیان کشته شدند. اطلاعاتی از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن بدست نیامده است.

نیروهایی که این ۳ عملیات را به انجام رسانده‌اند بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

در شاخه به خودرو زرهی ضربه وارد شد

۱۷ ژوئن/ ۲۷ خرداد ماه نیروهایمان علیه پایگاه نظامی تنگه واقع در عرصه‌ی کاتو خلیلا در شاخه در وان عملیاتی را به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات یک ارتشی کشته و به خودرو زرهی ضربه وارد شد. پس از این عملیات ارتش اشغالگر ترکیه در ۱۹ ژوئن/۲۹ خرداد عملیاتی نظامی در منطقه آغاز کرد.

ضد حمله گریلایی در بوتان

در چهارچوب کارزار انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گَوَر نیروهایمان علیه یگان عملیاتی دشمن ضد حمله‌ای را انجام دادند. در این چهارچوب؛

نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه که درمنطقه تحرکاتی را آغاز کرده بودند در ساعت ۱۹ روز ۱۹ ژوئن/۲۹ خرداد هدف نیروهایمان قرار گرفتند. نیروهایمان علیه تمامی یگان‌های دشمن عملیات‌های موفقیت آمیز به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات‌ها ۷ ارتشی کشته و ۲ تن زخمی شدند. ارتش اشغالگر ترکیه با کمک خودرو‌های زرهی کشته و زخمی‌های خورد را منتقل کرد. نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه در نتیجه‌ی ضرباتی که بر آن‌ها وارد شد در ساعات شب همان روز عقب نشینی کردند. در نتیجه‌ی این عملیات‌ها آسیبی به نیروهایمان وارد نشد.

در هاتای فرمانده‌ی یگان دشمن کشته شد

در روز ۱۹ ژوئن/۲۹ خرداد ماه یگان مخفی ارتش ترکیه در مناطق کوهستانی توفداک در دورتیول اقدام به کمین گذاری کردند. نیروهایمان این یگان را تحت کنترل قرار داده و در ساعت ۱۰:۲۰ همان روز آن‌ها را از فاصله‌ی نزدیک هدف قرار دادند. در این عملیات کشته شدن ۲ ارتشی و زخمی شدن ۲ تن دیگر محرز شده است. فرمانده‌ این یگان در میان کشته شدگان قرار دارد. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند. "