عملیات گریلایی از خاکورک تا آگری

مرکز خبررسانی ه.پ.گ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در عملیات نیروهای گریلا  علیه ارتش اشغالگر ترکیه حداقل ۸ ارتشی کشته شدند.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ با انتشار اطلاعیه‌ای کتبی اعلام کرد، نیروهای گریلا در آواشین، خاکورک، جولمیرگ و آگری علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌هایی را به انجام رسانده‌اند.

متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

" نیروهایمان در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا عملیات‌هایی را علیه ارتش اشغالگر ترکیه به انجام رساندند. جزئیات بیشتر درباره‌ی عملیات نیروهایمان بدین شرح است؛

زنجیره عملیات‌هایی در آواشین: ۲ ارتشی کشته شدند

ساعت ۱۲ روز ۲۶ ژوئن/۶ تیر نیروهای یژاستار علیه یگانی از نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه که در اطراف تپه خوده در آواشین در مناطق حفاظتی مدیا به تجسس پرداخته بودند، عملیات‌هایی انفجاری انجام دادند. در نتیجه‌ی این عملیات‌ها ۲ ارتشی کشته و یک تن زخمی شد. پس از این عملیات ارتش اشغالگر ترکیه به وسیله‌ی بالگرد‌های سیکورسکی کشته و زخمیان خود را منتقل کرد.

انفجار مهیب در تپه شهید علی‌شیر

ساعت ۹:۴۰ روز ۲۷ ژوئن/ ۷ تیر نیروهایمان علیه نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه که بر تپه شهید علی‌شیر در منطقه‌ی گَوَر در جولمیرگ مستقر شده‌ بودند عملیاتی را به‌ انجام رساندند. سنگر و استحکامات دشمن هدف قرار داده شده و انفجار مهیبی در تپه رخ داد. در نتیجه‌ی این عملیات در اراضی منطقه آتش سوزی رویداده و نزدیک به نیم ساعت ادامه داشت. از تعداد کشته و زخمیان نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد.

۳ ارتشی در خاکورک کشته شدند

در ساعت ۱۹ همان روز نیروهایمان علیه نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه که در اطراف تپه‌ی شهید ساریا در خاکورک مستقر شده بودند عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات ضربات سختی به سنگرهای دشمن وارد شد، ۳ ارتشی کشته و یک تن زخمی شد. پس از عملیات ارتش اشغالگر ترکیه با بالگردهای سیکورسکی کشته و زخمیان خود را منتقل کرده و بدون وقفه منطقه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد. در نتیجه‌ی این توپباران‌ها جنگل‌های منطقه آتش گرفت.

در بازید نظامیه هدف قرار داده شد: ۳ ارتشی کشته شدند

در چهاچوب کارزار سرافرازی انقلابی که در عرصه‌ی سرحد ادامه دارد، نیروهایمان در ساعت ۴ روز ۲۶ ژوئن/۵ تیر نظامیه پایگاه سرکانی در بازید واقع در آگری را هدف قرار دادند. به شکلی موفقیت آمیز نظامیان هدف قرار داده شد، ۳ ارتشی کشته و یک تن زخمی دیگر شد.

حملات هوایی علیه مناطق گریلا

ساعت ۷ و ۷:۳۰ روز ۲۸ ژوئن/۸ تیر هواپیماهای جنگنده‌ي ارتش اشغالگر ترکیه خنیره در خاکورک واقع در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها آسیبی به نیروهایمان وارد نشد.

در ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۱۹:۳۰ روز ۲۷ ژوئن/۶ تیر هواپیماهای جنگنده‌ي ارتش اشغالگر ترکیه دو خودرو غیر نظامیان را در کوهستان کورتک در قندیل را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها عبدالله علی مینه و دخترش کردستان عبدالله و پسرش هریاد عبدالله جانباخته و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

مدتیست ارتش اشغالگر ترکیه در جنوب کردستان حملاتی وحشیانه را علیه غیرنظامیان انجام می‌دهد. دولت نابودگر ترکیه با هدف اشغال تمامی جنوب کردستان به شکلی غیرانسانی خلق و ارزش‌هایمان را هدف قرار می‌دهد. دولت اشغالگر ترکیه با اقداماتی اشغالگرانه فناوری‌های نظامی پیشرفته را بکار بسته، مناطق مسکونی غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و به شکلی برنامه‌ریزی شده غیرنظامیان را به قتل می‌رساند.

بارها قتل‌عام‌هایی بدین شکل رویداده‌اند. آخرین مرتبه در ۲۶ ژوئن/ ۶ تیر در گوشین در خاکورک دو خودرو غیرنظامیان را هدف قرار دادند، یک غیر نظامی کشته و ۳ تن دیگر نیز زخمی شدند. در کوهستان کورتک در قندیل به خانواده‌ای که به مزارع خویش می‌رفتند حمله کرده و کشتار جدیدی را انجام دادند. ذهنیت فاشیستی که در۲۱ آگوست ۲۰۱۱ در همان منطقه خانواده‌ای هفت نفره را به شکلی خون‌خوارانه به قتل رساند، بار دیگر در کورتک خانواده‌ای را بهمراه فرزندانشان هدف قرار داده و ۳ غیر نظامی را به قتل رساندند. کسانیکه کشته شدند، مردم ما بوده که سالهاست بر این خاک زندگی کرده و برای امرار معاش خویش کشاورزی می‌کردند. با این حملات دولت ترکیه اثبات می‌گردد که در تمامی بخش‌های کردستان خلقمان را بمانند دشمنان خویش می‌بیند. بدین شکل سیاست‌های ایجاد ترس، سرکوب و نابودگری را اعمال می‌کند. ذهنیتی که بجز مرگ هیچ چیز دیگری را برای کردها مشروع نمی‌بیند، در این حملات نیروهای گریلای آزادی خواه کردستان را بهانه قرار می‌دهد و بدین شکل سعی در مشروعیت بخشی به حملات خویش دارد. در منطقه‌ای که این کشتار انجام شده است نیروهایمان قرار ندارند. دولت ترکیه که هرباره پهبادهای جاسوسی خود را می‌ستاید، این افراد را تحت نظارت قرار داده و با علم بر اینکه غیر نظامی هستند آن‌ها را هدف قرار داده و قتل‌عام نمود. آن‌هاییکه این حملات را بمانند جنگ در میان نیروهای پ.ک.ک و ارتش ترکیه می‌بینند در غفلت بزرگی بسر برده و راه را بر قتل‌عام‌های بیشتری می‌گشایند. ذهنیتی که علیه حملات دولت ترکیه نمی‌ایستند، همکار این جنایت است.

در چهارسال گذشته ده‌ها تن از مردممان توسط دولت اشغالگر ترکیه به قتل رسیده‌اند. انتقام از آن‌‌ها وظیفه‌ی هر انسان میهن دوستیست. به نمایندگی از نیروهای مدافع خلق کردستان اعلام می‌داریم، خون مردمانمان که به قتل رسیدند بر زمین نخواهد ماند و حساب این کشتار‌ها را به سخت‌ترین شکل خواهیم گرفت.

مراتب تسلیت خویش را به خانواده‌ی عبدالله مینه، کردستان عبدالله و هریاد عبدالله اعلام داشته و برای افرادی که زخمی شدند نیز آرزوی سلامتی داریم. پیمان می‌بندیم با یاد شهدا مبارزاتمان را به موفقیت رسانده و از قاتلان حساب خواهیم گرفت."