عملیات گریلایی در بتلیس و خاکورک: ۱۳ ارتشی کشته شدند

مرکز خبررسانی ه.پ.گ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد،‌ در عملیات نیروهای گریلا در شمال و جنوب کردستان ۱۳ ارتشی کشته و ۷ تن زخمی شده‌اند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان درباره‌ی آخرین عملیات نیروهای گریلا در شمال و جنوب کردستان اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  " مدتیست ارتش اشغالگر ترکیه با هدف کنترل راه بتلیس – هیزان، بر یکی از تپه‌های منطقه ایست بازرسی را ایجاد کرده است. نیروهایمان مدتی نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه را تحت نظارت قرار داده و در ساعت ۱۹ روز ۱۹ ژوئیه / ۲۸ تیر علیه خودرو خودرو ارتش اشغالگر ترکیه که به سوی این تپه در حرکت بود عملیاتی انفجاری را به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات خودرو منهدم شده، سرگرد ظفر آکوش ریاست ژاندارمری بتلیس بهمراه ۶ ارتشی دیگر کشته و ۵ تن زخمی شدند. پس از عملیات بالگردهای نظامی و خودروهای زرهی ارتش اشغالگر ترکیه منطقه اطراف محل عملیات را هدف قرار دادند. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

  عملیات انفجاری علیه ایستگاه ارتباطی

  در ساعت ۱۴ همان روز در ناحیه‌ی شهید مزگین واقع در تاتوان در بتلیس نیروهایمان علیه ایستگاه ارتباطی عملیاتی انفجاری را به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات ایستگاه ارتباطی منهدم شد.

  نیروهایمان در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا علیه تحرکات اشغالگری دولت ترکیه عملیات‌هایی را به انجام رساندند. در این عملیات‌ها ضربات مهلکی بر ارتش اشغالگر ترکیه وارد شد.

  در دره‌ی چینگنه نظامیان ترکیه هدف قرار داده شدند

  روز ۱۸ ژوئیه / ۲۷ تیر اشغالگران خواهان انتقال نیرو به دره چینگنه بودند. نیروهایمان در دو طرف یگان‌های دشمن را هدف قرار داده و در نتیجه‌ی آن ۴ ارتشی کشته و یک ارتشی زخمی شد. نیروهایمان هواپیمای بدون سرنشین(کوادکوپتر) ارتش اشغالگر ترکیه را هدف قرار داده و منهدم ساختند.  پس از عملیات ارتش اشغالگر ترکیه با کمک بالگردهای نظامی کشته و زخمی‌های خود را منتقل کرد. در نتیجه‌ی عملیات نیروهایمان ضربه‌ای مهلک بر ارتش اشغالگر ترکیه وارد شده و به ناچار عقب نشینی کرد.

  عملیات انفجاری در تپه هلیکوپتر

  در ساعات صبح روز ۲۰ ژوئیه / ۲۹ تیر نیروهایمان در تپه هلیکوپتر علیه یگان عملیاتی ارتش اشغالگر ترکیه عملیات تله انفجاری به انجام رساندند. در این عملیات ۲ ارتشی کشته شدند و یک ارتشی زخمی شد. ارتش اشغالگر ترکیه با کمک بالگردهای نظامی کشته و زخمی‌های خود را منتقل کرد.

  یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

  عملیات در شرنخ

  در چهارچوب کارزار انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گَوَر نیروهایمان در روز ۱۹ ژوئیه/ ۲۸ تیر علیه یگان ارتش اشغالگر ترکیه که در حومه روستای زونگه در شرنخ به عملیات تجسسی پرداخته بودند عملیات تله انفجاری به انجام رساندند. از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد. پس از عملیات ارتش اشغالگر ترکیه با کمک بالگردهای سیکورسکی کشته و زخمی‌های خود را منتقل کرد.

  ۲ گریلا در گَوَر به شهادت رسیدند

  در ساعت ۸ روز ۱۸ ژوئیه / ۲۷ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه عرصه‌ی تاله در منطقه گَوَر در جولمیرگ را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها ۲ تن از رفقایمان به شهادت رسیدند. در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مشخصات رفقایمان به اطلاع افکاری عمومی خواهیم رساند.

  هواپیماهای جنگنده عرصه‌ی متینا و خاکورک را بمباران کردند

  در ساعت ۱۶:۳۰ روز ۱۹ ژوئیه / ۲۸ تیر هواپیماهای جنگنده ارتش اشغالگر ترکیه تپه حکاری در عرصه‌ی متینا واقع در مناطق حفاظتی مدیا، از ساعت ۱۱ تا  ۱۳ روز ۲۰ ژوئیه /۲۹ تیر عرصه‌ی شهید بریتان در خاکورک را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشد."