عملیات گریلایی در خاکورک و چله

نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار در خاکورک و چله علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌هایی را به انجام رساندند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی عملیات نیروهای گریلا در خاکورک و چله اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  "در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا نیروهایمان علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌هایی را به انجام رساندند.

  ضربات مهلکی بر سنگر و استحکامات دشمن وارد شد

  در ساعت ۹:۵۰ روز ۸ آگوست/ ۱۷ مرداد نیروهایمان علیه نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه که در تپه خرگل در منطقه چله در جولمرگ مستقر شده بودند عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات به گونه‌ای موفق سنگر و استحکامات دشمن هدف قرار داده شد. از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد.

  در ساعت ۱۳ همان روز نیروهایمان علیه یگان عملیاتی ارتش اشغالگر ترکیه در تپه شهید درویش واقع در عرصه خاکورک در مناطق حفاظتی مدیا عملیاتی را به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات ضرباتی تاثیرگذار به سنگر و استحکامات دشمن وارد شد. از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامده است.

  شهادت ۲ گریلا در گَوَر

  در اطلاعیه‌ی روز ۲ آگوست/ ۱۱ مرداد اعلام کرده بودیم که روز ۲۸ ژوئیه / ۶ مرداد ارتش اشغالگر ترکیه در حومه روستای دزه در منطقه گَوَر در جولمرگ تحرکاتی نظامی را آغاز کرده بود. در نتیجه‌ی درگیری و حملات هوایی انجام گرفته در طی این تحرکات، رفقایمان بروسک و کارکر تا آخرین گلوله‌ی خویش با شجاعت پیکار نموده و به شهادت رسیدند.

  مشخصات رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

   نام: عمر داوود اوراک

   کد سازمانی: بروسک سرحد

   محل تولد: موش

   زمان و مکان شهادت: ۲۸ ژوئیه ٢٠١٩/ ۶ مرداد


   نام: ولات چتین

   کد سازمانی: کارکر بوتان

   محل تولد: آمد

   زمان و مکان شهادت: ۲۸ ژوئیه ٢٠١٩/ ۶ مرداد

رفیقمان بروسک سال ۱۹۹۷ در میان خانواده‌ای میهن‌دوست در موش چشم به جهان گشود. رفیق بروسک با گذشت زمان به ماهیت دشمن پی‌ برد، ستم اشغالگران را قبول نکرده و در سال ۲۰۱۴ به صفوف گریلا پیوست. رفیق بروسک با پیوستن به صفوف گریلا با پیمان وابستگی، خود را برای رهبری، شهدا و خلقمان فدا نمود. در هر عرصه‌ای، وظایف بزرگ و کوچک را در همان سطح و با مسئولیت پذیری بزرگی به انجام رساند. وی در میان رفقا با فداکاری، پاکی و درستی خویش شناخته شده و در هر عرصه‌‌ای که جای گرفت نقش پیشاهنگی را بر عهده گرفت. رفیق بروسک با آگاهی تاریخی در کوهستان‌های کردستان در برابر دشمن با جسارت مبارزه کرده و به نماینده‌ی زحمت و وابستگی مبدل شد.

رفیق کارکر سال ۱۹۹۷ در میان خانواده‌ای میهن‌دوست در کلانشهر آمد چشم به جهان گشود. بر اساس دانش مهین‌دوستی و فرهنگ خانواده پرورش یافت. این واقعیت را دریافت که پرورش این احساسات در میان سیستم پلید دشمن تنها با مبارزاتی شکوهمند میسر خواهند شد. بر این اساس سال ۲۰۱۵ در زمانیکه حملات علیه خلق کرد و گریلا افزایش یافته بودند به صفوف گریلا پیوست. رفیق کارکر با آموزش‌هایی که در کوهستان فرا گرفت بمانند گریلایی تاثیرگذار پیشرفت نمود. با تجربه‌ای که از نبرد دریافت کرد به یکی از رفقایی مبدل شد که در بسیاری از مکان‌ها پاسخی درخور را به دشمن داد. رفیق کارکر که مبارزات خود علیه دشمن را هیچگاه متوقف نکرد، ۲۴ ساعت گریلا بودن را در روحیه‌ی خویش ایجاد نمود. وی با لبخند و ایستاری متواضع در روح رفقا جای گرفت، تا زمان شهادت نیز بر خط مشی شهدا قرار داشت.

مراتب تسلیت خویش را در ابتدا به خانواده رفقایمان بروسک و کارکر و تمامی خلق کردستان اعلام می‌داریم. پیمان خویش را دوباره‌ می‌کنیم پرچم مبارزاتی شهدایمان که به ما سپردند را به سرافرازی برسانیم."