عملیات گریلایی در درسیم و جولمیرگ:۶ ارتشی کشته شدند

ه.پ.گ اعلام کرد، در نتیجه‌ی عملیات نیروهای گریلا علیه ارتش اشغالگر ترکیه در گَوَر، خاکورک و منطقه پولور در درسیم حداقل ۶ ارتشی کشته شدند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مداقع خلق کردستان درباره‌ی آخرین عملیات‌های گریلا و حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  "روز ۷ ژوئیه / ۱۶ تیرماه نیروهایمان در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌هایی را به انجام رساندند. جزئیات بیشتر درباره‌ی عملیات‌ها به شرح زیر است؛

  عملیات تله انفجاری در گور

  در ساعت ۱۴:۱۰ نیروهایمان در مابین تپه‌ی علیشیر و شهید درمان در گور واقع در جولمیرگ علیه کامیون ارتش اشغالگر ترکیه عملیات تله انفجاری به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات کامیون به تماما منهدم و ۳ ارتشی کشته شدند. ارتش اشغالگر ترکیه پس از این علمیات مناطق اطراف محل عملیات را بدون وقفه هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد. سپس با کمک بالگردهای سیکورسکی کشته‌های خود را منتقل کرد. در نتیجه‌ی حملات توپخانه‌ای نیروهای اشغالگر در حومه روستای شوکه آتش سوزی رویداد.

  نظامیان در تپه شهید درویش هدف قرار داده شدند

  در ساعت ۲۲ نیروهایمان علیه نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه که در تپه شهید درویش واقع در خاکورک در مناطق حفاظتی مدیا مستقر شده بودند عملیاتی را به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات یک ارتشی کشته شد.

  اتاقک نگهبانی در روستای سارتوسون هدف قرار داده شد

  در ساعت ۱۹:۳۰ روز ۵ ژوئیه / ۱۴ تیر نیروهایمان علیه خودرو زرهی از نوع کبری و اتاقک نگهبانی ارتش اشغالگر ترکیه در روستای سارتوسون در منطقه‌ی پولور در درسیم عملیاتی انجام دادند. در این عملیات ضربات مهلکی بر دشمن وارد شد، به خودرو زرهی ضربه وارد شده و ۲ ارتشی کشته شدند. ارتش اشغالگر ترکیه در ساعات صبح روز ۶ ژوئیه / ۱۵ تیرماه عملیاتی نظامی را آغاز کرده و بدون کسب هیچ نتیجه‌ای عقب نشینی نمود.

  حملات هوایی علیه گاره و زاپ

  در ساعت ۲۳ روز ۷ ژوئیه / ۱۶ تیرماه هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه ناحیه‌ی دشتا کافیا در گاره و ناحیه‌ی ساجا در زاپ واقع در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشد."