فدای‌ای که به سوگند خود عمل کرد؛ پولات عفرین

پولات عفرین از مبارزان قهرمان ی.پ.گ است که در مقابل ارتش غاصب ترک دست به عملیات فدایی زد. پولات پیش از شهادت گفته بود:" اشغالگران مگر از روی جسد من رد شوند تا وارد روستایمان گردند."

پولات عفرین از مبارزان قهرمان ی.پ.گ است که در مقابل ارتش غاصب ترک دست به عملیات فدایی زد. پولات پیش از شهادت گفته بود:" اشغالگران مگر از روی جسد من رد شوند تا وارد روستایمان گردند."

 

"آماده‌ایم جانمان را برای انتقام خون رفیق خود فدا کنیم. زندگی خود را وقف انتقام از غاصبگران خواهیم کرد." اینها جملاتی از پولات عفرین مبارز ی.پ.گ است که روز ١٢ مارس ٢٠١٨ در عملیاتی فدایی در بخش بلبله حومه عفرین به کاروان شهدای راه آزادی ملحق شد.

مروان با کد سازمانی پولات عفرین در زمان انقلاب روژاوا هنوز ١٧ سال سن داشت. همچون هزاران جوان کُرد برای آرمانها و آرزوهای آزادیخواهی خود به صفوف مقاومتگران روژاوا پیوست. در نبرد علیه داعش مشارکت کرد و در طی هفت سال جنگ علیه تروریست‌ها همیشه در خط مقدم جای گرفت. پولات در این مدت دهها بار زخمی شد ولی هیچگاه از آرمان خود در مبارزه دست نکشید. مروان علی عمر (پولات عفرین) کد سازمانی عموی خود را که در سال ١٩٩٢ در مبارزه علیه اشغالگران در شمال کردستان به شهادت رسیده بود برای خود برگزید.

 

پولات قبل از جریان حملات اشغالگرانه رژیم ترک و تبهکاران وی در ٢٠ ژوئیه/ ٣٠ دیماه ١٣٩۶ به عفرین بارها در جنگ با داعش زخمی شده و سه بار در بیمارستان آورین تحت عمل جراحی قرار گرفت. با اینکه پولات عفرین کنترل نیمه چپ بدن خویش را از دست داده بود اما به اعتراض خانواده گوش نداد و به جبهه بلبله برای نبرد با اشغالگران رفت. پس از آنکه رفقای وی مانع رفتن وی به جبهه شدند اینبار به جبهه مابتا رفت. پولات پس از مدتی کوتاه توسط فرماندهی از جبهه مابت خارج گردید. اما اینبار سوگند خورد:"می‌روم به روستای خود و در آنجا با اشغالگران میجنگم" و اینگونه به روستای خود "قزلباش" بخش بلبله رفت. پولات عفرین روز ١٢ مارس تا آخرین گلوله علیه سربازان غاصب ترک و تبهکاران جنگید. پولات قبل از رفتن به جبهه مابتا به مادر خود گفته بود:"اشغالگران مگر از روی جسد من رد شوند تا وارد روستایمان گردند."

 

پولات به پیمانی که بسته بود عمل کرد. علیه اشغالگران عملیات فدایی انجام داد و سرانجام به کاروان شهیدان آزادی کردستان ملحق شد.