فرهاد ٣ ساله و ٩ زن بازداشت شده پس از ٢۴ ساعت اعتصاب غذا آزاد شدند

​​​​​​​دقایقی پیش فرهاد فرهاد کودک سه ساله و ٩ زن دیگر که روز گذشته توسط نیروهای آسایش سلیمانیه بازداشت شده بودند پس از ٢۴ ساعت اعتصاب غذا آزاد گردیدند

به گفته یکی از بازداشت‌شدگان زنان دستگیر شده عصر دیروز در پی حمله نیروهای آسایش به مراسم بزرگداشت ساکینه جانسز و رفقایش به اداره آسایش سلیمانیه منتقل شدند، آنان از لحظه بازداشت دست به اعتصاب غذا زده‌اند و این اقدام زنان نیروهای آسایش سلیمانیه را وادار کرده است تا فرهاد (کودک ٣ ساله) و ٩ زن را آزاد کنند.

 

از سوی دیگر خبرگزاری روژنیوز در گفتگو با یکی از زنان بازداشت شده از هتاکی و شکنجه زنان بازداشت شده توسط نیروهای آسایش خبر داده است.

سیران محمد همره با دو فرزند ٧ و ٨ ساله‌اش از بازداشتی‌های دیروز پس از آزادی به روژنیوز اعلام کرده است که نیروهای آسایش با باتوم برقی زنان را شکنجه‌ کرده‌اند. به گفته وی نیروهای آسایش زنان را مورد فحاشی قرار داده‌اند.

 

لازم به یادآوری است که از مجموع ۵٢ دستگیر شده عصر روز گذشته پارک آزادی تاکنون ١۵ تن آزاد شده‌اند. ٣٧ نفر دیگر از جمله سه روزنامه‌نگار همچنان در بازداشت بسر می‌برند.

 

شایان ذکر است بازداشت زنان میهن‌دوست در مرکز شهر سلیمانیه در حین بزرگداشت مراسم سالروز شهادت ساکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز با واکنش عمومی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است. شهروندان جنوب کردستان اقدامات نیروهای آسایش اقلیم کردستان و شهر سلیمانیه را خوش‌خدمتی به رژیم کردستیز ترکیه می‌دانند و مسئولان اتحادیه میهنی را مورد نکوهش قرار می‌دهند.