فواد بریتان : وجود پ.ک.ک ‌به ‌معنای ‌مقاومت و مبارزه ‌در برابر استعمارگری می‌باشد

"دولت ترکیه و رژیم استعمارگر ایران با هم‌پیمانی در تلاش‌اند تا قندیل را منفعل و بی‌تاثیر سازند. مخالفت با دستاوردها و منافع خلق کرد در کردستان و منطقه از توافقات و اهداف اساسی میان طرفین می‌باشد"

  فواد بریتان، ریاست مشترک جامعه‌ی دمکراتیک و آزاد شرق کردستان،‌ کودار با حضور در برنامه‌ی "خط سوم" تلویزیون آرین تی‌وی،  آخرین تحولات سیاسی منطقه را ارزیابی نمود. وی در ابتدا به اشغال جنوب کردستان از سوی دولت ترکیه پرداخت و دلیل اصلی این اشغالگری را تضعیف و بی تاثیر نمودن افکار و فلسفه رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان توصیف نمود. وی اظهار داشت، حزب دمکرات کردستان عراق راه را بر استعمار هر چه بیشتر کردستان هموار ساخته است.

  فواد بریتان ریاست مشترک کودار، در ابتدا یاد و خاطره‌ی شهید زیلان( زینب کناجی) و لطیفه سلامت(زیلان پَپوله) را گرامی داشته و در ادامه سخنان خویش به ارزیابی تحولات اخیر در منطقه‌، روابط میان ترکیه و حزب دمکرات کردستان عراق و استعمارگری در جنوب کردستان پرداخت.

  بریتان ابتدا با اشاره به اقدام فاشیستی دولت ترکیه در کورتک از توابع کوهستان قندیل که در روزهای اخیر موجب شهادت چند هم‌وطن‌ شد اعلام کرد:” رژیم فاشیست ترکیه از برنامه و راهکار اسرائیل در برابر خلق فلسطین برای سرکوب صدای آزادی پیروی می‌کند. شیوه‌ی جنگ دولت ترکیه در برابر خلق کرد همان تجارب و تاکتیکی‌ است که اسرائیل برای تضعیف نمودن و نابودی خلق فلسطین استفاده می‌کند. این اقدام دولت ترکیه به اشتباه و یا ناگهانی نیست. دولت ترکیه خواهان سکوت و انحراف نظرگاه‌ جامعه‌ی جهانی و کردستان در برابر جانباختن کرد‌ها می‌باشد. هدف از چنین اقداماتی عادی شدن قتل‌عام خلق کرد و جنگ دولت ترکیه با کرد‌ها می‌باشد. ترکیه در تلاش‌ است با استفاده از مطبوعات و رسانه‌ها‌‌ی وابسته به خود کشتار و هجمه‌های وحشیانه  علیه خلق کرد را به پدیده‌ای روزانه ، مبدل کند".

  ریاست مشترک کودار به سکوت احزاب جنوب کردستان اشاره کرده و افزود:” سکوت محض جریانات و احزاب کردستان در برابر این اقدامات نشان از همکاری برای پیشروی برنامه‌ی دولت ترکیه در نابودی خلق کرد می‌باشد. اگر جان خلق کرد برای اقتدارگرایان جنوب کردستان حائز اهمیت بود ما شاهد سکوت و چشم‌ پوشی هیچ یک از احزاب و جریانات جنوب کردستان نبودیم".

  بریتان در ادامه به اهداف اشغال مناطق جنوب کردستان پرداخت و گفت:” ترکیه در تلاش‌ است تا با اشغال خاکورک و خنیره و... هزاران بازمانده‌ی گروهک‌های تروریستی داعشی را در این مناطق اسکان دهد. مرزهای زاخو تا قندیل بهترین مکان برای استقرار مزدوران در جنوب کردستان می‌باشد. حزب دمکرات کردستان همانند گروهی مزدور و خائن راه را برای استعمار هر چه بیشتر کردستان گشوده است. همچنین این گروه مزدور در سرکوب صدای اعتراضات مردمی، انقلابیون و مبارزان مدنی با دولت ترکیه همکاری می‌کند".

  فواد بریتان از اهمیت و دلایل حضور پ.ک.ک در جنوب کردستان سخن گفت:” اشغال جنوب کردستان به دلیل حضور پ.ک.ک نیست. پ.ک.ک به معنای مقاومت و مبارزه در برابر استعماگری می‌باشد. مخالفت و تلاش برای از میان برداشتن و یا ‌بی‌تاثیر ساختن افکار و فلسفه‌ی رهبر اوجالان از دلایل وجود و ایجاد چنین برنامه‌هایی میان دولت ترکیه و پ.د.ک می‌باشد. برخی از مطبوعات و رسانه‌ها که از طرف پ.د.ک جهت دهی و مدیریت می‌شوند، واقعیات و حقایق را به انحراف می کشانند. چنین رسانه‌هایی خود به بخشی از دستگاه‌های جنگ ویژه مبدل شده‌‌اند".

  وی به روابط میان دولت ترکیه و دولت ایران اشاره کرده و اظهار داشت:” دولت ترکیه و رژیم استعمارگر ایران با هم‌پیمانی در تلاش‌اند تا قندیل را منفعل و بی‌تاثیر سازند. مخالفت با دستاورد‌ها و منافع خلق کرد در کردستان و منطقه از توافقات و اهداف اساسی میان طرفین می‌باشد".

  بریتان در پایان سخنان خویش به تنش‌های میان رژیم ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت”.در صورت تداوم وضعیت کنونی، رژیم استعمارگر ایران یا تسلیم می‌شود یا هر دو طرفین درگیر جنگ طولانی مدت خواهند شد. همچنین در صورت وقوع جنگ نیز هیچ‌یک توان مقابله با یکدیگر و اتخاذ چاره‌یابی اساسی را ندارند. در همین راستا این خط سوم است که می‌تواند گذاری بر تنش‌ها باشد. خط سوم راه برون رفت از وضعیت کنونی جامعه‌ی ایران و کاستن تنش‌ها خواهد بود. اتحاد احزاب شرق کردستان، اپوزیسیون‌های ایران و همگرایی خلق‌های ایران می‌تواند ‌کلید درهای بسته باشد".