ق.س.د: ١٢۵ ارتشی و مزدور رژیم تُرک کشته شدند

بنابر گزارش مرکز خبررسانی ق.س.د ظرف ٢۴ ساعت گذشته، ١٢۵ سرباز و مزدور ترکیه در مقاومت تاریخی عفرین کشته شده‌اند

بنابر گزارش مرکز خبررسانی ق.س.د ظرف ٢۴ ساعت گذشته، ١٢۵ سرباز و مزدور ترکیه در مقاومت تاریخی عفرین کشته شده‌اند.

 

مرکز مطبوعات نیروهای سوریه دمکراتیک-ق.س.د در اطلاعیه ای آمار جنگ ٢۴ ساعت گذشته (۵٢مین روز مقاومت عفرین) را اعلام کرد.

 

صرف تصمیم شورای امنیت سازمان ملل مصوبه شماره ٢۴٠١ جهت آتش‌بس در سوریه، دولت ترکیه حملاتش را در منطقه عفرین ادامه و غیر نظامیان را هدف قرار میدهد و تصمیم سازمان ملل را نادیده میگیرد. در مقابل تهاجمات ترکیه نیروهای ما در چارچوب دفاع مشروع ناچار به دفاع و پاسخ دهی به این حملات هستند.

 

بخش مرکزی کانتون عفرین

دولت ترکیه و مزدوران از دیروز بدون وقفه با تسلیحات سنگین و جنگنده‌ها شهر عفرین و اطراف شهر را بمباران می‌کنند.

 

بخش جندرس

دولت ترکیه با استفاده از جنگنده و تسلیحات سنگین از دیروز روستاهای سادیرا و ایشکا را هدف قرار داده‌اند.

 

بخش بِلبِله

در جبهه روستای کوتانای از دیروز مابین نیروهای ق.س.د با ارتش غاصبگر ترکیه و مزدوران وابسته "داعش و النصره" نبردهای سنگینی در جریان است. همچنین روستاهای بِلبِله بشدت آماج حملات توپخانه‌ای و بمباران جنگنده‌های رژیم غاصب ترکیه قرار گرفت.

نیروهایمان در این جبهه خودروی نظامی ترکیه را مورد هدف قرار داد. مشخص شد خودرو بمبگذاری شده و جهت حمله انتحاری آماده شده بود، در نتیجه انهدام خودرو بیشتر از ۶٠ سرباز و مزدور ترکیه کشته شدند.

 

در جبهه روستای "قزلباش قاشا" و "درویش" نبرد با شدت تمام ادامه دارد. طبق شواهد عینی در این درگیری‌ها تا این لحظه ٣٠ مزدور کشته شده‌‌اند. از طرف دیگر دولت ترکیه روستاهای مذکور را بشدت بمباران می‌کند.

 

بخش شراوا

در جبهه روستای "باسل" طی نبردهای سنگین ١۴ مزدور ترکیه به هلاکت رسیدند. بمباران این روستا بشدت ادامه داشته و نبرد سنگینی در جریان است.

در جبهه روستای "ویلات القادی" درگیری مابین نیروهای ق.س.د علیه دولت اشغالگر ترکیه و مزدوران بدون وقفه ادامه دارد. در نتیجه درگیریها ١۵ مزدور کشته شدند.

بمباران این روستا هنوز ادامه دارد و نبرد متوقف نشده است.

 

بخش شرا

در جبهه سد میدانکه، تعدادی مزدور سعی بر ورود به ساختمان سد را داشتند. مبارزان با پاسخ قاطع این حمله را خنثی و با کشته شدن ۶ مزدور ناچار به عقب‌نشینی شدند.

 

بخش راجو

بخش راجو توسط جنگنده و توپخانه‌های رژیم غاصبگر ترکیه بشدت بمباران می‌شود. شدت حملات رژیم غاصبگر بر تپه "بلال حبشی" متمرکز شده است.