ك.ج.ك: ماه رمضان به صلح، آرامش و آزادی بیانجامد

کمیته ادیان و باورداشت‌های کنفدرالیسم جوامع کردستان با صدور بیانیه‌ای بمناسبت آغاز ماه رمضان خواستار تحقق آزادی، صلح و آرامش بواسطه این ماه شده است.

کمیته ادیان و باورداشت‌های کنفدرالیسم جوامع کردستان با صدور بیانیه‌ای بمناسبت آغاز ماه رمضان خواستار تحقق آزادی، صلح و آرامش بواسطه این ماه شده است.

 

در بیانیه ك.ج.ك آمده است:"عبادتی که در ماه رمضان صورت می‌گیرد لازم است انسان را به اخلاق، اراده و وجدان رهنمون کند. اما متأسفانه اکثریت مسلمانان، امروز این ماه را به ماه اسراف و استهلاک مبدل کرده‌اند.

لازم است از خلق‌های کُرد و فلسطین پشتیبانی شود

ك.ج.ك خاطرنشان کرده است در شرایطی که در عفرین و بیت‌المقدس غارت، قتل‌عام و اشغالگری تحمیل می‌شود و خلق‌های کُرد و فلسطین دردهای سنگینی را متحمل می‌شوند مسلمانان جهان به استقبال ماه رمضان امسال می‌روند. ك.ج.ك تصریح کرده است بنابر دستورات قرآن مجید لازم است تمام مسلمانان از خلق‌های کُرد و فلسطین پشتیبانی کنند.

 

ک.ج.ک به تداوم جنگ جهانی سوم در خاورمیانه می‌پردازد و می‌افزاید:"برخی افراد و نیروها ارزش‌های فرهنگی اسلامی و خاورمیانه‌ای را بهانه‌ای برای جنگ قرار داده‌اند. عیان است که سرچشمه مسائل و بحران‌های جاری در منطقه از سوی کسانی شکل گرفته است که طبق دین اسلام منافق هستند اما بیش از هر کس دیگری دم از اسلام و دین می‌زنند و در صدر قدرت قرار گرفته‌اند. حملات وحشیانه و قتل‌عام‌هایی که جمهوری ترکیه در آغاز سال میلادی جاری بر خلق‌های روژاوا و شمال سوریه راند و از سوی دیگر حملات دولت اسرائیل در روزهای اخیر بر خلق فلسطین هیچ رابطه‌ای با دین اسلام، دین یهودی و فرهنگ تاریخ خاورمیانه ندارند. این ستمگران استعمارگر هیچ رابطه‌ای با دین و اخلاق ندارند. تنها راه باقیمانده در برابر موج حملات، گسترش هر چه بیشتر اتحاد دمکراتیک، آزادانه و برابر تمام ادیان است. به مناسبت ماه رمضان جهانیان و علی‌الخصوص مسلمانان را فرامی‌خوانیم که علیه نمرودهای معاصر؛ اردوغان و نتانیاهو که با بکارگرفتن ارزش‌های دینی، دشمنی و خصومت را میان خلق‌ها گسترش می‌دهند ایستادگی کنند."

 

اردوغان خواهان استفاده از تراژدی خلق فلسطین در انتخابات است

کمیته ادیان و باورداشت‌های ک.ج.ک تصریح می‌نماید که دولت‌های اسرائیل و ترکیه در روزها و ماههای مبارک به دشمنی بی‌حد و مرز با فلسطینی‌ها و کردها ادامه می‌دهند. ک.ج.ک می‌افزاید:"زنان، کودکان، جوانان و سالمندان را با استفاده از دین می‌کُشند. مابین اسرائیل و ترکیه پیماننامه‌های فراوانی در زمینه‌های نظامی، استخباراتی، اقتصادی و فرهنگی شکل گرفته است. اما هر دو دولت برای محافظت از منافع خود مظلومیت خلق‌های کُرد و فلسطین را علیه همدیگر بکار می‌گیرند. اردوغان برای انتخابات آتی ریاست جمهوری از مظلومیت فلسطینی‌ها سوءاستفاده خواهد کرد. نخست وزیر اسرائیل هم همچون اردوغان ستم‌های وی را به رخ دولت ترکیه می‌کشد. به همین دلیل در آغاز ماه رمضان و به مناسبت این ماه از مسلمانان ترکیه و خلق اسرائیل می‌خواهیم که فریب اردوغان و نتانیاهو را نخورند. آنان دین را وسیله استثمار قرار می‌دهند. از مسلمانان ترکیه می‌خواهیم که روی واقعی اردوغان و رژیم وی را ببینند که دهها برابر نتانیاهو بر کردها ستم و ظلم می‌کند. لازم است مسلمانان واقعی از حق مشروع خلق کُرد پشتیبانی کنند."

 

ک.ج.ک خاطرنشان کرده است که کردها از روزی که با اسلام آشنا شده است برادری امت‌ها را مبنا قرار داده و تصریح می‌نماید:" کردها همیشه در صلح و آرامش با خلق‌های دیگر زیسته‌اند. خلق کُرد در چهل سال اخیر سعی می‌نماید که فرهنگ زندگی مسالمت‌آمیز ادیان را ادامه دهد. خلق کُرد برای تحقق زندگی آزاد و دمکراتیک نیازمند تقویت و گسترش هر چه بیشتر اتحاد مابین خلق‌هاست. امیدواریم که رمضان امسال به وسیله‌ای برای تقویت اتحاد خلق کُرد و سازماندهی دمکراتیک مبدل شود.

 

در این راستا ماه رمضان را به مسلمانان جهان بویژه در کردستان و فلسطین تبریک می‌گوییم و امیدواریم که به خیر و خوشی منتهی شود."