اعلام مشخصات چهار گریلای جانباخته زن

  ه.پ.گ در بیانیه‌ای کتبی مشخصات ۴ گریلای زن را که در عرصه‌ی بوتان و مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسیده‌اند منتشر کرد. یکی از گریلاهای شهید اهل شهر خوی استان اورمیه است

  با توجه به بیانیه‌ی منتشر شده از سوی مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ، در نتیجه‌ی بمباران‌های ۳۰ آرویل/۱۰ اردیبهشت منطقه جودی در شرنخ از سوی جنگنده‌های ارتش غاصب ترک  ۳ گریلا به نام‌های هدیه طلحایی (اکین چالدران)، الیف باران ( ژیندا ژین) و شیروان دره (رُزا ایلم) به شهادت رسیده‌اند.

  همچنین در ادامه بیانیه‌ آمده است، روز ۳۱ مه/۱۰ خرداد گریلا سرپیل تونچ با کد سازمانی آرژین آمارا شمسه در مناطق حفاظتی مدیا به علت بیماری به شهادت رسیده است.

  متن بیانیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

"رفیقمان اکین چالدران در شهرستان خوی واقع در شرق کردستان چشم به جهان گشود. رفیق اکین که در میان فرهنگ و ارزش‌هایی تاریخی بزرگ شده بود، در سنین جوانی خویش سیاست‌های استحاله و فشار بر خلق کرد را مشاهده کرد. وی علیه سیاست‌های غیر انسانی که بر خلق کرد تحمیل می‌شود، در جستجوی حقیقت برآمد و در این زمان با جنبش آزادیخواهی خلق کرد آشنا گردید. رفیق اکین که در سال ۲۰۱۰ به صفوف آزادی پیوسته است از همان روز اول، تمامی هستی خویش را در مبارزات آزادیخواهی خلق کرد فدا می‌کند. با موضعی فداکار، کوشا و صادقانه در زندگی به نیرویی عظیم برای رفقای جوان مبدل می‌گردد. رفیق اکین تا لحظه‌ی شهادت در مبارزات آزادیخواهی کردستان گامی پس ننهاد و به شخصیت ملیتان آپویی مبدل شد.

  رفیقمان ژیندا ژین سال ۱۹۹۴ در سلوپی واقع در شرنخ در میان خانواده‌ای میهن‌دوست چشم به جهان گشود. رفیق ژیندا در بوتان، زادگاه بسیاری از مردان و زنان شجاع بزرگ شد و احساسات میهن‌دوستانه وی رشد کردند و با جنبش آزادی خواهی آشنا گردید. وی آزادی خلق کرد را در قبال مبارزه‌ای فعال در برابر دشمنان مشاهده کرد و سال ۲۰۱۱ به صفوف گریلا پیوست. برای رهایی خاکی که بر آن متولد شد و پرورش یافت از دام اشغالگران، راه شرافتمندانه‌ای را در پیش گرفت و با پرورش بر اساس ایدئولوژی رهبری به مبارزی نمونه مبدل شد. رفیق ژیندا تمامی وظایفی که در جنبش بر وی محول شد را به شکلی موفقیت آمیز به انجام رساند و بمانند مبارزی فدایی علیه دشمنان در پیکار بود. رفیق ژیندا با حقیقت شهدا یکی گشت و در محل تولد خویش راه را بر اشغالگران سد نمود و به شهادت رسید.

  رفیقمان رُزا ایلم در شهر جولمرگ در خانواده‌ای میهن‌دوست چشم به جهان گشوده و فشار‌های دولت ترک علیه خلقش را از نزدیک احساس می‌کند. رفیق رُزا علیه تفکری که به شکلی وحشیانه به کردها حمله می‌کند در سال ۲۰۱۰ به کوهستان‌های کردستان آمد و به صفوف گریلا ملحق شد. رفیق رزا از همان ابتدا در صفوف گریلا وظایف و مسئولیت‌های خویش برای آزادی خلق کرد بر مبنای فرهنگ و اخلاق انقلابی به انجام رساند. رفیق رُزا که با پاکی، خوشرویی و صمیمیت خویش در میان رفقا به الگویی مبدل شده بود، به سمبلی برای این مرحله مبدل شد. در بوتان زمانیکه برای نابودی یگان‌های دشمن مبارزه می‌کرد به شهادت رسید.

  رفیقمان آرژین سال ۱۹۸۵ در خانواده‌ای میهن‌دوست متولد شد. وی با تجربیاتی که از اطرافیانش کسب نمود بر اساس دانش، فرهنگ و ایدئولوژی پرورش یافت و علیه سیاست‌های فشار، آسمیلاسیون و نابودی در سال ۲۰۱۰ به صفوف گریلا پیوست. رفیق آرژین با پیوستن به صفوف گریلا در مدت کوتاهی پیشرفت کرد و همواره در فراگیری فلسفه زندگی آزاد رهبر آپو کوشش می‌نمود. رفیق آرژین بر اساس خط مشی زن آزاد وظایف مهمی را بر عهده داشت و در مناطق حفاظتی مدیا به شیوه‌ای فعال علیه دشمنان مبارزه می‌نمود. رفیق آرژین تا لحظه‌ی شهادت خویش با شعار "با رهبری آزاد – کردستانی آزاد" زندگی کرد و همواره موضعی فدایی را پیشه می‌نمود.

  رفقایمان اکین چالدران، ژیندا ژین، رُزا ایلم و آرژین آمارا شمسه با زندگی، عزم و ایمان به موفقیت مبارزات آزادیخواهی خلق کرد برای همگی ما به الگو مبدل شدند، مراتب تسلیت خود را به خانواده رفقای شهید و تمامی خلق میهن‌دوست کردستان اعلام می‌داریم و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق می‌کنیم.

مشخصات رفقای شهید به شرح زیر است:

   نام: هدیه طلحایی

   کد سازمانی: اکین چالدران

   محل تولد: خوی

   زمان و مکان شهادت: ٣٠ آوریل ٢٠١٩/ ١٠ اردیبهشت ١٣٩٨- جودی


   نام: ایلف باران

   کد سازمانی: ژیندا ژین

   محل تولد: شرنخ

   زمان و مکان شهادت: ٣٠ آوریل ٢٠١٩/ ١٠ اردیبهشت ١٣٩٨- جودی


   نام: شیروان دره

   کد سازمانی: رُزا ایلم

   محل تولد: جولمرگ

   زمان و مکان شهادت: ٣٠ آوریل ٢٠١٩/ ١٠ اردیبهشت ١٣٩٨- جودی


   نام: سرپیل تونچ

   کد سازمانی: آرژین آمارا شمسه

   محل تولد: سیرت

   زمان و مکان شهادت: ٣١ مه ٢٠١٩/ ١٠ خرداد ١٣٩٨- مناطق دفاعی مدیا"