مقاومت ادامه دارد، استقرار چماقداران در خیابان‌ها و میادین شهر آمَد

در سومین روز از کودتای سیاسی تازه رژیم ترکیه علیه شهرداری‌های کردستان شهروندان کرد دوباره به خیابانها سرازیر شدند. چماقداران اردوغان تدابیر شدیدی را در تمام خیابانهای منتهی به شهرداری کلانشهر آمد به اجرا گذاشته‌اند

   چماقداران دولت اردوغان از سه روز پیش در پی انتشار بیانیه حزب دمکراتیک خلق‌ها در رابطه با غصب شهرداری‌های کردستان ساختمان شهرداری آمد را محاصره کردند. نیروهای ضد شورش تمامی ساختمان را تحت محاصره قرار داده و تدابیر شدیدی در راههای منتهی به این محل به اجرا گذاشته‌اند.

   همزمان خیابان‌های الازیع و محله‌های اطراف آن از سوی چماقداران محاصره شده است. خودروهای آب‌پاش موسوم به توما در این خیابان مستقر شده‌اند، تمامی خودروها و افرادی که با پای پیاده از این محل عبور می‌کنند مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

   از سوی دیگر نیروهای ضد شورش رژیم کودتا در سطح شهر مستقر شده‌اند.

​​​​​​​   اعلام شد که پارلمانتارها و روئسای مشترک شهرداری‌های ه.د.پ عصر امروز در مقابل ساختمان شهرداری کلانشهر آمد بیانیه‌ای را قرائت خواهند کرد. از محله‌های گوناگون آمد خبر می‌رسد که خلق به سوی محل ساختمان شهرداری به راه افتاده‌اند. نجدت ایپکیوز، مرال دانش بشتاش، فلکناز اوجا، نصرالدین ماچین، صالحه آیدنیز، رمزیه توسون، کمال پکوز پارلمانتارهای حزب دمکراتیک خلق‌ها و سلچوک مزراکلی شهردار مشترک آمَد در این نشست شرکت خواهند کرد.