ه.پ.گ از به هلاکت رساندن ١۶ ارتشی ترکیه در جولمرگ و درسیم خبر داد

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق با صدور اطلاعیه‌ای از عملیات نظامی علیه نظامیان ترکیه در درسیم و جولمرگ سخن به میان آورده است

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق با صدور اطلاعیه‌ای از عملیات نظامی علیه نظامیان ترکیه در درسیم و جولمرگ سخن به میان آورده است

 

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

 

"در ادامه کارزار انقلابی شهید بدران و شهید نالین نیروهای ما در شمذینان و چَله حومه جولمرگ با نظامیان ارتش ترکیه جنگ روی داده است.

 

ساعت ١٠:١۵ روز ١۵ ژوئیه/٢۴ تیر ماه نیروهای ما عملیاتی نظامی را علیه ارتش غاصب ترکیه در تپه گنیش حومه شمذینان به انجام رساندند. در این عملیات ۴ موضع نیروهای دشمن منهدم شد و کشتن ١٢ ارتشی محرز شده است. ٣ نظامی دیگر هم زخمی شدند. ارتش ترکیه پس از این عملیات عرصه کارکر و برکسک را آماج حملات راکتی قرار داد.

 

ساعت ١١:۴٠ روز ١۴ ژوئیه/٢٣ تیر نیروهای ما علیه نظامیان ترکیه در تپه شهید مظلوم عملیاتی را به انجام رساندند. تعداد کشته و زخمی‌های سربازان ترکیه محرز نشده است. در ساعت ١۶ همین روز نیروهای ما یک دستگاه بولدوزر وابسته به ارتش ترکیه در تپه شهید مظلوم را هدف قرار دادند و یک ارتشی ترکیه در این عملیات از پای درآمد.

 

 

تحرکات ارتش ترکیه در منطقه سررو حومه شمذینان در روزهای ١۴ و ١۵ ژوئیه که با همکاری مزدوران محلی آغاز شده بود، بدون کسب نتیجه پایان یافت. ارتش ترکیه همچنین تحرکاتی را در روزهای ١٠ و ١١ ژوئیه در منطقه کربوران حومه مردین آغاز کرده بود، تحرکات ارتش ترکیه در این عرصه هم بدون دستیابی به هیچ نتیجه‌ای پایان یافته است.

 

ساعت ١۶:١۵ روز ١۴ ژوئیه/ ٢٣ تیر یکی از نظامیان ترکیه در پایگان ستره در بخش خورخورل منطقه چولک به هلاکت رسیده است.

 

ساعت ١۵ روز ١٣ ژوئیه/٢٢ تیرماه در عملیات نیروهای یژاستار علیه یگانهای مخفی ارتش ترکیه در کورسپی عرصه درسیم، سه ارتشی از پای درآمدند و ٢ تن دیگر زخمی شدند. این عملیات برای تجلیل از رفقایی که در درسیم به شهادت رسیدند انجام شده است. تحرکات نیروهای دشمن در این عرصه ادامه دارد.