ه.پ.گ از حمله گریلایی علیه یگانهای ویژه ارتش ترکیه در شرنخ خبر داد

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق در گزارش امروز خود از حمله گریلایی به یگان ویژه ارتش ترکیه در عرصه شرنخ خبر داد. در گزارش اسامی سه تن از گریلاهای شهید خود را هم اعلام کرده است

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق در گزارش امروز خود از حمله گریلایی به یگان ویژه ارتش ترکیه در عرصه شرنخ خبر داد. در گزارش اسامی سه تن از گریلاهای شهید خود را هم اعلام کرده است

 

ه.پ.گ در آغاز از عملیات نیروهای یژاستار علیه پایگاه گرانا واقع در منطقه شمذینان در روز  دهم سپتامبر خبر داده است. این حمله در چارچوب کارزار شهید بدران و شهید نالین صورت گرفته و نیروهای گریلا با ١۴ راکت پایگاه را هدف قرار داده‌اند. تعداد کشته و زخمی‌ها دشمن محرز نشده است. همچنین در ١١ سپتامبر نیروی گریلا در دو نوبت نظامیان ارتش ترکیه مستقر در تپه شکیرا حومه شمذینان را هدف قرار دادند. در این عملیات ضربات سهمگینی به نیروهای دشمن وارد گردید اما از تعداد دقیق تلفات رژیم خبری موثق کسب نشده است. از سوی دیگر در همین روز نظامیان ارتش ترکیه حین حرکت بسوی پایگاه وارگنما با بمب‌ کار گذاشته شده مواجە شدند. در این حمله یک خودرو زرهی آسیب دید. از تعداد کشته‌های رژیم ترکیه خبر موثق در دست نیست. ارتش ترکیه اوایل شب، کشته و زخمی‌های خود را با استفاده از هلی‌کوپتر سیکورسکی از منطقه خارج نمود.

 

حمله گریلایی به یگان ویژه ارتش ترکیه

 

ه.پ.گ همچنین از عملیات گریلایی علیه یگان ویژه ارتش ترکیه در بخش باسا حومه شرنخ  و شهرک فندک در ١١ سپتامبر خبر داده است. این عملیات در چهارچوب کارزار شهدی سردم و شهید نودم به انجام رسیده و از تعداد دقیق تلفات آن آماری در دست نیست.

 

 

ارتش ترکیه پس از عملیات گریلا، منطقه را آماج حملات توپخانه‌ای قرار داد و به آتش سوزی در جنگلها و مراتع این منطقه انجامید. آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

 

ه.پ.گ در بخشی دیگر از بیانیه مشخصات سه گریلای جانباخته را اعلام کرده که در هفتم سپتامبر/ ١۶ شهریور در درگیریهای لیجه- آمَد به شهادت رسیده‌اند.

 

اسامی شهدا از این قرار است:

عمر اکیجی با کد سازمانی "لزگین آمَد"

متین کاپلان با کد سازمانی "رومَت بُینانه" متولد الیح

 سدات بیلیر با کد سازمانی "زانا فارقین"، متولد آمَد