ه.پ.گ: حملات علیه غیر نظامیان بخشی از توطئه‌ی اشغالگریست

ه.پ.گ اعلام کرد، دولت ترکیه عمدا و بدون وقفه مناطق غیر نظامی جنوب کردستان را هدف قرار می‌دهد و افزود، این بخشی از توطئه‌ی اشغالگریست.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه غیر نظامیان جنوب کردستان بیانیه‌‌ای منتشر کرد. ه.پ.گ اعلام کرد، دولت اشغالگر ترکیه علیه دستاورد‌های خلق کرد در کردستان حملاتی جدید را آغاز کرده است. در بیانیه‌ی ه.پ.گ آمده است، " ذهنیتی که به شکلی وحشیانه خلقمان و ارزش‌های خلقمان را هدف حملات خویش قرار می‌دهد، در تلاش است تمامی جنوب کردستان را اشغال نماید. دولت اشغالگر ترکیه با حمایت‌های تکنیکی و بشکلی عمدی مناطق غیرنظامیان را بمباران می‌کند.  یکی از این حملات روز ۱۲ ژوئن/۲۲ خرداد ماه در منطقه‌ی آمدیه در دهوک به وقوع پیوسته و بسیاری از مناطق غیرنظامی را هدف قرار دادند. در این چهارچوب هواپیماهای جنگنده در ساعت ۱۱:۳۰ خودرو غیر نظامیان را در روستای گوهرزه، در ساعات عصر دو خودرو غیر نظامی در روستای سرگله، خانه‌ای در روستای دره، جایگاه نفت در میان سولاوه و آمدیه را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها تعدادی از غیر نظامیان زخمی شدند. "

  دولت اشغالگر ترک خواهان ترساندن خلق است

در بیانیه‌ ه.پ.گ آمده است،‌" دولت ترکیه عمدا مناطق مسکونی غیر نظامیان را هدف قرار داده و از راه ترساندن خواهان تحت فشار قرار دادن اهالی منطقه است. ه.پ.گ افزود،‌" حملاتی که با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام شدند، غیر نظامیان را مستقیما هدف قرار دادند. دولت ترکیه که خواهان اشغال تمامی جنوب کردستان است، برای پیشگیری کردن از مقاومت خلق با روح شیلادزه و ترساندن آن‌ها این حملات را به انجام می‌رساند. حملاتی که بی وقفه و عمدا انجام می‌گیرند بخشی از توطئه‌ی اشغالگریست.

در نتیجه‌ی این حملات باری دیگر اثبات شد، دولت اشغالگر ترک تنها مرگ و نابودی را برای کردها مشروع می‌بیند و در این حملات گریلاهای آزادی‌خواه کردستان را بهانه قرار داده است. تفکری که قبلا بارها غیر نظامیان را به قتل رسانده است، این حملات را بمانند حملاتی علیه گریلا نشان می‌دهد. در مناطقی که از آن بحث می‌کنند هیچ گریلایی وجود ندارد. آیا حمله به پمپ بنزین و راه‌های اصلی به عمد نیست؟ این ذهنیت با بمباران مناطقی که صدها خودرو از آن عبور می‌کنند خواهان ترساندن خلق جنوب کردستان است.

حملات انجام شده اثباتی بر این مدعاست که دولت ترک عمدا خلقمان را هدف قرار می‌دهد و از راه دروغ خواهان پنهان سازی ذهنیت قاتل خود است.

  علیه حملات در هر مکانی لزوم به مقاومت وجود دارد

با وجود اینکه نیروهایمان در مناطق بمباران شده قرار ندارند، ارتش اشغالگر ترکیه با استفاده از پهپادهای جاسوسی این مناطق را بمباران کرد. در برابر حملاتی که علیه خلقمان در جنوب کردستان انجام می‌گیرند،‌بایستی خلق کرد در هر مکانی مقاومت پیشه نموده و در برابر این کشتارها سکوت نکند. هدف دولت اشغالگر ترک نابودی کرد آزاد است. بایستی در برابر این حملات در چهار بخش کردستان به گونه‌ای یکپارچه علیه این حملات مبارزه نمود. گریلاهای آزادی خواه کردستان برای آزادی خلقمان علیه اشغالگران مبارزه نموده و توطئه‌ی اشغالگران را نابود خواهند کرد. برای کسانیکه در نتیجه‌ی این حملات زخمی شدند آرزوی سلامتی داریم."