ه.پ.گ: دولت ترکیه خواهان تخلیه‌ی منطقه است

مرکز خبررسانی ه.پ.گ اعلام کرد، دولت ترکیه با هدف قرار دادن غیرنظامیان  خواهان تخلیه‌ی منطقه است.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهایشان در جولمیرگ و آگری عملیات‌هایی را علیه نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه به انجام رسانده‌اند.

  متن بیانیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  " در چهارچوب کارزار سرافرازی انقلابی که در عرصه‌ی سرحد ادامه دارد، در ساعت ۴:۳۰ روز ۲۶ ژوئن / ۵ تیر نیروهایمان علیه نظامیان جایگاه نوبت پایگاه بوبُو در بازید واقع در آگری عملیاتی را به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات تعداد بسیاری از نیروهای دشمن کشته و ۳ سلاح سنگین A4 در این جایگاه منهدم شدند. پس از این عملیات ارتش ترکیه کشته و زخمیان خود را منتقل کرده و مناطق اطراف را هدف بمباران‌های خویش قرار داد.

  ایست بازرسی هدف قرار گرفت: ۱ ارتشی کشته شد

  در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا نیروهایمان در ساعت ۱۹:۱۵ روز ۲۶ ژوئن / ۵   تیر ایست بازرسی ارتش اشغالگر ترکیه در دهما دراوا قصران در نزدیکی مرکز شهرستان چله در جولمیرگ عملیاتی را انجام دادند. در این عملیات استحکامات و خودرو زرهی دشمن هدف قرار گرفت و یک ارتشی کشته شد.

  حملات هوایی علیه مناطق گریلا

  ساعت ۷:۵۰ روز ۲۷ ژوئن / ۶ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه عرصه‌ی شهید بریتان در خاکورک را بمباران کردند.

  در ساعت‌های ۱ و ۳ روز ۲۶ ژوئن / ۵ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه منطقه‌ی کاستا در متینا و تپه‌ی شهید پلنگ را بمباران کردند.

  آتش سوزی در زاپ

  در ساعت ۱۳ همان روز جنگنده‌های هوایی ناحیه‌ی کونیشکا در زاپ را بمباران کردند و در نتیجه‌ی این بمباران‌ها اراضی منطقه آتش گرفت.

  در خاکورک خودرو غیر نظامیان را هدف قرار دادند

  در ساعت ۱۷:۲۰ همان روز در منطقه‌ی گوشین واقع در خاکورک ۲ خودرو غیر نظامی را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها شخصی به نام منصور نافع کشته شده و ۳ تن دیگر زخمی شدند.

  هدف آن‌ها تخلیه‌ی منطقه است

  این حملات دولت ترکیه که به شکلی آگاهانه انجام می‌شوند، نشان می‌دهد این حملات نه تنها علیه جنبش آزادی خواهی بوده بلکه علیه تمامی اهالی منطقه است. این حملات دولت فاشیست ترکیه دشمنی و خصومت آن را با کردها نشان داده و همچنین خواهان تخلیه‌ی منطقه است.

  هدف دولت ترکیه از این اقدامات کنترل تمامی جنوب کردستان بوده و خلق را تحت استعمار قرار دهد. آنانیکه چشم‌هایشان را در برابر حملات دولت ترکیه می‌بندند سبب قتل غیرنظامیان می‌شوند. حملات دولت ترکیه تماما علیه منافع خلق کردستان بوده و اتحاد ملی را هدف قرار داده است. اشغالگر از این راه خواهان گسست اتحاد ملی است. بایستی خلقمان دربرابر اشغالگران بایستند.

  ما؛ گریلاهای آزادی خواه کردستان اعلام می‌داریم که هیچ حمله‌ای علیه خلق کرد بدون پاسخ نخوهد ماند. مراتب تسلیتمان را در ابتدا به خانواده‌ی هم میهنمان منصور نافع و تمامی خلق جنوب کردستان اعلام می‌داریم. "