ه.پ.گ یاد و خاطره شهدای خاکورک و آواشین را گرامی داشت

مرکز خبررسانی ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای کتبی مشخصات ۵ گریلای شهید در عرصه‌ی خاکورک و آواشین را اعلام کرد.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای کتبی مشخصات ۵ تن از نیروهای گریلا که در خاکورک و آواشین به شهادت رسیده‌اند را با افکار عمومی در میان گذاشت.

متن بیانیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  "در اطلاعیه‌ی ۳ ژوئن/ ۱۳ خرداد اعلام کرده‌ بودیم نیروهایمان در عرصه‌ی خاکورک واقع در مناطق حفاظتی مدیا علیه اشغالگری دولت ترکیه، در تپه‌ی شهید درویش عملیاتی را به انجام رسانده و در نتیجه‌ی این عملیات ۹ ارتشی کشته شدند. همچنین افکار عمومی را مطلع ساختیم که در جریان این عملیات رفقایمان بروسک و مزگین با روحیه‌ی فداییانه علیه اشغالگران مبارزه کرده و به شهادت رسیدند. رفقایمان بروسک(ویسل آماچ) و مزگین (مدینه چفتچی) در خاکورک علیه حملات اشغالگرانه در خاکورک با تاکتیک و روش گریلای نوین یگان دشمن را متلاشی ساختند. علیه اشغالگری دولت فاشیست ترک حماسه‌‌ای دلاورانه آفریدند و به شهادت رسیدند.

  همچنین در نتیجه‌ی حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک در ۲ ژوئن/ ۱۲ خرداد در عرصه‌ی آواشین واقع در مناطق حفاظتی مدیا رفقایمان آزاد (سرهات کارتال)، چیا( جبرئیل بولوت)‌ و رشید (محمد ایرتگون) در جریان نبرد با اشغالگران به شهادت رسیدند.

مشخصات رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

   نام: ویسل آماچ

   کد سازمانی: بروسک دنیز

   محل تولد: وان

   مکان و زمان شهادت: خاکورک – ۲ ژوئن ٢٠١٩/ ۱۲ خرداد ١٣٩٨


   نام: مدینه چفتچی

   کد سازمانی: مزگین پیر

   محل تولد: جولمرگ

   مکان و زمان شهادت: خاکورک – ۲ ژوئن ٢٠١٩/ ۱۲ خرداد ١٣٩٨


   نام:  سرهات کارتال

   کد سازمانی: آزاد سیسر

   محل تولد: آمد

   مکان و زمان شهادت: آواشین – ۲ ژوئن ٢٠١٩/ ۱۲ خرداد ١٣٩٨


   نام: جبرئیل بولوت

   کد سازمانی: چیا رحا

   محل تولد: رحا

   مکان و زمان شهادت: آواشین – ۲ ژوئن ٢٠١٩/ ۱۲ خرداد ١٣٩٨


   نام: محمد ایرتگون

   کد سازمانی: رشید سردار

   محل تولد: شرنخ

   مکان و زمان شهادت: آواشین – ۲ ژوئن ٢٠١٩/ ۱۲ خرداد ١٣٩٨

  نیروهایمان در خاکورک علیه اشغالگری دولت ترک به گونه‌ای تاریخی مقاومت می‌کنند. رفقایمان با تاکتیک و تکنولوژی جدید دشمنان را شوکه کرده و راه را بر اشغالگرانی که بمدت هزار سال خواهان غصب کردستان هستند سد نموده‌اند. با اراده‌ای آپوئی ضربات مهلکی را بر دشمنان وارد کرده و اصرار بر "اشغالگران را رخصتی نیست" نشان می‌دهند. رفقایمان مزگین و بروسک به این مقاومت تاریخی پیوسته و ضربات سختی را بر دشمن وارد ساختند. بروسک دنیز و مزگین پیر که در مقاطعی جداگانه به جنبش ما پیوسته بودند، با جوانی، پویایی و فرزانگی خویش در عرصه‌ی خاکورک به سطح گریلای فوق حرفه‌ای رسیدند. رفقایمان که با ویژگی فداکاری و دلسوزی خویش شناخته شده‌ بودند،‌ در جریان نبرد با اشغالگران در کوهستان‌های آزاد خاکورک به نماد فداکاری و شجاعت مبدل شده و به شهادت رسیدند.

  رفقایمان رشید،‌ آزاد و چیا در عرصه‌ی آواشین در نتیجه‌ی حمله هواپیماهای جنگنده نیروهای دشمن به شهادت رسیدند. رشید سردار، آزاد سیسر و چیا رحا شور کردستانی بودن را عمیقا درک نمودند، دست رد به سینه استعمارگری دولت ترک زدند و در مراحلی جداگانه با پیوستن به صفوف جنبشمان به مبارزان راستین حقیقت مبدل شدند. با پیوستن به جنبشمان نام‌ فرماندهان افسانه‌ای جنبش و خلقمان را برگزیده و به مبارزان انتقامجوی فرماندهان بزرگمان مبدل شدند. با فداکاری، نظم و اعتماد به نفس در هر عرصه‌ای به منشا روحیه مبدل شدند.

  رفقایمان مزگین، بروسک، رشید، آزاد و چیا بر این اساس به کاروان شهیدان راه آزادی کردستان پیوستند. پیمان می‌بندیم پرچم آزادی را که از رفقایمان گرفتیم را با آزادی رهبر آپو و کردستان به موفقیت برسانیم. مراتب همدردی خود را با خانواده‌ی میهن‌دوست رفقای شهید و آحاد خلق کردستان اعلام می‌داریم."