ه.پ.گ ضربات سنگینی را بر ارتش ترکیه وارد آورد؛ ۱۶ نظامی کشته شدند

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق ـ ه.پ.گ در رابطه با عملیات‌ و درگیری‌های نیروهای گریلا در جنوب و شمال کردستان بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق ـ ه.پ.گ در رابطه با عملیات‌ و درگیری‌های نیروهای گریلا در جنوب و شمال کردستان بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد

 

ه.پ.گ اعلام کرده است که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای گریلا در جنوب کردستان، سرت و الیح ۱۶ نظامی ارتش ترکیه به هلاکت رسیدند.

 

در بیانیه‌ی ه.پ.گ آمده است:

 

"در طول دو روز ۱۴ تن از نظامیان ترکیه در منطقه‌ی لِلیکان کشته شدند

نیروهای ما روز ۱۳ آوریل/٢۴ فروردین ساعت ۱۱ الی ۱۵ در تپه‌ی کِورت  واقع در منطقه‌ی لِلیکان جنوب کردستان دو عملیات انفجاری را علیه ارتش اشغالگر ترکیه به انجام رساندند که در نتیجه‌ی هر دو این عملیات‌ها ٨ نظامی به هلاکت رسیده و ۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

 

نیروهای ما روز ۱۵ آوریل/٢۶ فروردین ساعت ۱۷:۴۰ هلی‌کوپتر متعلق به ارتش ترکیه را که بر فراز تپه‌ی کِورت در حال گردش بود، ساقط کردند که در نتیجه‌ی آن هلی‌کوپتر به تمامی تخریب شده و بر اساس گزارشات ۶ نظامی ارتش ترکیه به هلاکت رسیده و ۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

 

یک نظامی در سرت به هلاکت رسید

نیروهای ما روز ۱۳ آوریل/٢۴ فروردین ساعت ۱۰:۳۰ در ناحیه‌ی کِلانیس واقع در منطقه‌ی هاوِل سرت علیه یگانی از نیروهای دشمن که کمین کرده بودند، عملیات انفجاری به انجام رساندند. در این عملیات یک نظامی ارتش ترکیه به هلاکت رسید.

 

ارتش ترکیه در منطقه‌ی الیح اسلحە شیمیایی به کار برد

ارتش اشغالگر ترکیه در روز ۲۲ مارس/٢ فروردین ساعت ۰۰:۳۰ با هواپیماهای تجسسی بدون سرنشین بر فراز آسمان منطقه‌ی قابیلجوز الیح عملیاتی را آغاز کرد. همان روز در ساعت ۲:۳۰ جنگنده‌های هوایی ارتش ترکیه منطقه‌ی مذکور را به شدت بمباران کردند. درنتیجه‌ی این بمباران‌ها یکی از رفقای ما به شهادت رسید.

 

در جریان عملیات روز ۲۳ مارس/۳ فروردین در دره‌ی زُری واقع در روستای هَسَنا، میان نیروهای ما و نیروهای اشغالگر ترکیه درگیری روی داد. در نتیجه‌ی این درگیری‌ها ضربات سنگینی بر نیروهای دشمن وارد آمد و یک افسر تُرک کشته شده و یک تن دیگر نیز زخمی شد. ارتش اشغالگر ترکیه که در عرصه‌ی زمینی توانایی پیشروی در مقابل نیروهای ما را دارا نمی‌باشد. مکان استقرار نیروهای ما را هدف حملات شیمیایی قرار داد. در نتیجه‌ی این حملات شیمیایی که مغایر با قوانین بین‌المللی جنگ است، ۲ تن از رفقای ما به شهادت رسیدند. ارتش اشغالگر ترکیه که در روز ۲۶ مارس/۶ فروردین عملیات‌هایش را علیه نیروهای ما افزایش داده بود، روز ۲۷ مارس/۷فروردین از منطقه‌ی مذکور عقب‌نشینی کرد."