ه.پ.گ: نیروهای گریلا برای یاد رفیق هلمت زنجیره عملیات‌هایی را انجام دادند

ه.پ.گ اعلام کرد، در نتیجه‌ی عملیات نیروهای گریلا تعداد بسیاری ارتشی کشته شدند که در میان آن‌ها ۲ ارتشی بلندپایه قرار دارند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار برای یاد شهید هلمت زنجیره عملیات‌هایی را به انجام رسانده و ضربات مهلکی را بر ارتش ترکیه وارد ساختند.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  روز ۵ ژوئیه هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه با همکاری جاسوسان در قندیل واقع در مناطق حفاظتی مدیا حمله‌ای را انجام دادند. در نتیجه‌ی این حمله رفیق هلمت عضو شورای رهبری ک.ج.ک و رفقایمان شاهین و دوران به شهادت رسیدند.

  رفیق هلمت بمدت ۲۵ سال در میان صفوف پ.ک.ک مبارزه نموده و دارای جایگاهی مهم بود. وی برای دستیابی به آزادی و اتحاد ملی خلق کرد تمامی مسئولیت‌های خویش را بر اساس خط‌مشی مبارز آپوئیست بجای آورده و زحمات ارزشمندی را متحمل شد.

  این حملات علیه خط مشی رهبر آپو و اتحاد ملی خلقمان انجام شده است. رفیق هلمت فرمانده‌ای پیشاهنگ بوده و مبارزات وی برای دستیابی به اتحاد ملی بسیار ارزشمند است. مطمئنا حساب این حمله را خواهیم پرسید که با همکاری جاسوسان دولت ترک انجام شده است.

  بر این اساس فرمانده‌ی بزرگ خویش رفیق هلمت ( دیار غریب محمد) و رفقای ارجمندمان شاهین و دوران را با احترام یاد کرده و مراتب تسلیت خویش را به خانواده‌ی آن‌ها و خلق کرد اعلام می‌داریم.

  نیروهایمان علیه این حملات و برای یاد رفیق هلمت، رفیق شاهین و رفیق دوران در مناطق بسیاری عملیات‌هایی را به انجام رساندند.

  عملیات انفجاری: ۲ ارتشی بلند پایه کشته شدند

  در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا نیروهایمان در ساعت ۸ روز ۹ ژوئیه / ۱۸ تیر دو کامیون نظامی ارتش اشغالگر ترکیه که از روباروک در شمزینان واقع در جولمیرگ به سوی تپه خوده در آواشین در حرکت بودند را هدف قرار دادند. در این عملیات تعداد بسیاری از نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه کشته و زخمی شدند. در نتیجه‌ی این عملیات کشته شدن یک سرباز، یک افسر و زخمی شدن ۲ تن محرز شده است. پس از این عملیات ارتش اشغالگر ترکیه منطقه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده و کشته و زخمی‌های خود را منتقل کرد.

  در چهارچوب این کارزار ساعت ۱۹:۴۰ روز ۸ ژوئیه / ۱۷ تیر در ناحیه‌ی دریه‌جعفر در گَوَر واقع در جولمیرگ علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتی انجام شد. در این عملیات ۵ ارتشی کشته شدند.

  ارتش اشغالگر ترکیه مدتیست که در ابتدای قَل‌قَلی در وان ایستی بازرسی را احداث کرده است. نیروهایمان در چهارچوب کارزار انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گَوَر که در عرصه بوتان ادامه دارد، نیروهای پلیس این ایست بازرسی را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این عملیات ۲ پلیس کشته و ۳ تن زخمی شدند.

  یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشته‌اند.

  عملیات نظامی ارتش اشغالگر ترکیه در گَوَر ادامه دارد

  در ساعات صبح روز ۵ ژوئیه / ۱۴ تیر ارتش اشغالگر ترکیه در روستای بَردَرش، باباوه و سگوزا در گلیه دوسکه از توابع منطقه‌ی گَوَر در جولمیرگ عملیاتی نظامی را آغاز کرده است. این عملیات تا به امروز ادامه دارد.

  درگیری در هاتای

  روز ۱ ژوئیه/۱۰ تیر ارتش اشغالگر ترک در منطقه دورتیول در هاتای عملیاتی نظامی را آغاز کرده بود. در روز ۲ ژوئیه / ۱۱ تیر نیروهایمان در مابین کوهستان‌های توکداغ و اواجک با یگان دشمن روبه‌رو شده و درگیری روی داده است. در نتیجه‌ی این درگیری تعداد بسیاری از نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه کشته و زخمی شدند. یک تن از  رفقایمان تا آخرین گلوله‌ی خویش علیه یگان دشمن مبارزه  کرده و به شهادت رسید.

  عملیات نظامی با مشارکت یگان‌های مخفی ادامه دارد

  در ساعت ۱۷:۳۰ همان روز نیروهایمان علیه یگان عملیاتی ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات ضربات مهلکی بر یگان دشمن وارد شد. از تعداد کشته و زخمی‌های دشمن اطلاعاتی به دست نیامده است. در روز ۸ ژوئیه / ۱۷ تیر عملیات نظامی در بعضی مناطق پایان یافت اما کمین گذاری یگان‌های مخفی ادامه دارند. در آینده درباره‌ی مشخصات رفیق شهیدمان اطلاعاتی بیشتری را به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

  حملات هوایی

  در ساعت ۱۶:۳۰ روز ۷ ژوئیه / ۱۶ تیر جنگنده‌های هوایی ارتش اشغالگر ترکیه حومه کوهستان یونسون در منطقه کرکهان در هاتای را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها آسیبی به یگان‌هایمان وارد نشده است.

  رسانه‌های جنگ ویژه به انتشار اخبار کذب پایان نمی‌دهند

  رسانه‌های جنگ ویژه وابسته به دولت ترکیه اعلام کرده‌اند که در عملیات نظامی یاد شده ۳ تن از رفقایمان به شهادت رسیده‌اند و بدین شکل اخباری کذب را منتشر کرده‌اند. بجز شهادت یک از رفقایمان در درگیری روز ۲ ژوئیه / ۱۱ تیر هیچ آسیب دیگری به نیروهایمان وارد نشده است.

  حملات هوایی علیه مناطق حفاظتی مدیا

  روز ۹ ژوئیه / ۱۸ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه منطقه ستونا در متینا واقع در مناطق حفاظتی مدیا، ساعت ۹ حومه روستای شلانه در منطقه متینا، ساعت ۱۹  منطقه خانتور را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشده است. خسارت بسیاری به باغ و زمین‌های کشاورزی اهالی منطقه وارد شد."